„Poţi să mănânci oricâte fructe,că nu te îngraşi”
În niciun caz. Există anumite fructe,cum sunt bananele şi strugurii,care conţin foarte multă fructoză. Aceasta este la fel de periculoasă pentru siluetă ca şi zahărul. Sfat:mănâncă fructe pe post de gustare între mese sau ca desert. Ideal este să mănânci 2 porţii de fructe pe zi (o porţie este cantitatea care încape într-o mână).

„Cine vrea să slăbească trebuie să bea mai multe lichide”
Adevărul acestei afirmaţii depinde de situaţie. Dacă până acum ai băut mai puţin de 2 litri de lichid pe zi,este bine să bei mai multă apă sau ceai de plante neîndulcit. Te va ajuta să slăbeşti şi îţi va atenua senzaţia de foame. Dar un aport de mai mult de 3 litri de lichid pe zi face corpul să piardă substanţele nutritive de care are neapărată nevoie. Rezultatul va fi că te vei simţi slăbită,dar nu vei slăbi.

„Produsele light te ajută să slăbeşti”
Denumirea de „light” nu reflectă,de obicei,numărul de calorii. Uneori,acestă denumire arată faptul că produsul nu conţine grăsimi sau zahăr. Cel mai bine este să verifici pe ambalajul produsului câte calorii are.

„Dulciurile sunt interzise”
Nu sunt total interzise. Totuşi,nu vei mânca felii întregi de tort şi nu te vei sătura cu dulciuri,dar poţi mânca liniştită,din când în când,câte o bucăţică de ciocolată (cel mai bine neagră) sau câteva bomboane.

„Dieta cea mai bună este postul negru”
Prin aşa numita „dietă zero” se pierde mai ales apă. Poţi să alegi să nu mănânci o perioadă pentru a-ţi curăţa intestinele,dar numai sub supraveghere medicală. Dar dacă vrei să scapi de grăsime,acestă metodă nu este indicată:corpul tău se va obişnui să economisească energie,iar când vei începe să mănânci normal te vei îngrăşa.

„Cine vrea să slăbească trebuie să renunţe la grăsimi”
Fals. Ba din contră,fără grăsimi,metabolismul nostru funcţionează ca un motor care a rămas fără ulei. Chiar şi într-o cură de slăbire,trebuie să consumi grăsimi. Evită-le totuşi pe cele saturate şi adaugă mâncării uleiuri vegetale. Mănâncă şi nuci,avocado sau peşte.

„Cine mănâncă seara se îngraşă”
Nu contează când mănânci,ci cât şi ce mănânci ca să slăbeşti sau ca să-ţi menţii silueta. Cu toate acestea,o masă copioasă chiar înainte de culcare este contraindicată. Vei dormi prost,iar metabolismul tău va avea de suferit.

„Dacă faci sport nu mai ai nevoie de cură de slăbire”
Chiar dacă sportul te ajută să arzi calorii,nu poate înlocui cura de slăbire. Pentru a arde atâtea calorii cât ai economisi prin dietă,ar trebui să alergi zilnic o oră şi jumătate. Dar sportul va fi de nepreţuit pentru a-ţi păstra silueta după cură.