Specialiştii în nutriţie subliniază că un anumit tip de grăsime poate creşte speranţa de viaţă,întrucât reduce riscul apariţiei mai multor afecţiuni periculoase pentru sănătate.

Este vorba de grăsimile mononesaturate,mai exact de acizii graşi Omega-3,din care fac parte acizii graşi eicosapentanoic (EPA) şi docosahexanoic (DHA). Aceştia se găsesc în cantităţi mari în peşte şi în suplimentele pe bază de peşte,dar şi în nuci,ulei de măsline şi avocado.
 

Ce efecte benefice au acizii graşi Omega-3

Dacă organismul dispune de suficienţi acizi graşi Omega-3,riscul de a suferi de boli cardiovasculare se reduce la minimum. Acest beneficiu se datorează faptului că substanţele din compoziţia acestui tip de grăsime îmbunătăţeşte fluxul sangvin către toate organele esenţiale ale corpului şi scade nivelul fibrinogenului din corp care poate duce la înfundarea arterelor şi a vaselor sangvine.

Totodată,acizii graşi Omega-3 joacă un rol important şi în normalizarea nivelului zahărului din sânge,ceea ce duce automat la menţinerea sub control a secreţiei insulinice produsă de corp. Acest lucru înseamnă că riscul de a suferi de diabet de tip 2 scade în mod considerabil.

Un alt beneficiu important al acizilor graşi Omega-3 are în vedere reducerea inflamaţiilor din corp,care deseori sunt asociate apariţiei afecţiunilor cronice precum artrită,cancer,diabet şi demenţă.