Dă prioritate etichetelor scurte

Pe etichete găseşti mai multe tipuri de informaţii:tabelul cu principii nutritive,în care figurează şi valorile energetice (Kcal) ale produsului,lista cu ingrediente de bază,cu aditivi şi conservanţi. Aceasta din urmă cuprinde ingredientele în ordinea descrescătoare a greutăţii lor,fără să fie menţionat un procent precis din fiecare.

Ca să câştigi timp,regula e simplă:dă prioritate alimentelor cel mai puţin procesate. Acestea sunt cele care conţin maximum 5 ingredienţi pe etichetă,din care lipsesc compuşi cu nume imposibil de pronunţat precum şi amidonul modificat,siropul de glucoză-fructoză sau îndulcitorii de sinteză.

 

Atenţie la sare şi grăsimi

Produsele din supermarketuri tind să fie excesiv de sărate,ceea ce favorizează riscul de hipertensiune şi osteoporoză. Cele excesiv de procesate cresc glicemia şi duc,pe termen lung,la creşterea greutăţii corporale şi la diabet. Iar faimoşii acizi graşi „trans” au impact negativ asupra greutăţii,maladiilor cardio-vasculare şi obezităţii.

 

Produsele „ameliorate” nu-s neapărat cele mai bune

Există produse pe care scrie:„ameliorează densitatea osoasă”,„bogat în vitamina C”,„sursă de fibre”. Toate acestea,dacă nu-s dovedite prin studii ştiinţifice,nu înseamnă nimic.

Iaurt cu fructe sau iaurt natur? Preferă ultima variantă:e mai economică şi mai sănătoasă. Şi poţi să adaugi chiar tu fructe într-un iaurt natur,dacă aşa ţi-e pofta.


Citeşte şi:

Beneficii miraculoase ale usturoiului

VIDEO. Alimente care întârzie îmbătrânirea pielii