Există o legătură directă între ceea ce pui în farfurie şi dispoziţia ta zilnică. S-a demonstrat că buna funcţionare a creierului este condiţionată de o alimentaţie echilibrată şi variată,din care nu trebuie să lipsească anumite ingrediente. Meniul antidepresiv trebuie ajustat în funcţie de sezon.

Toamna:ingrediente împotriva oboselii

Ziua se micşorează,lumina naturală scade,vremea se răceşte.  Toate acestea aduc proastă dispoziţie,stres,oboseală. Consumă nuci,care conţin metionină.  Acest compus este un aminoacid care stimulează producţia de melatonină,hormon ce reglează somnul. Mai poţi itnroduce în meniu migdale,banane,peşte gras,coriandru şi busuioc,care conţin magneziu. Mineralul ajută la reglarea producţiei de cortizol,hormon al stresului.


• Idee pentru prânz:salată de sfeclă roşie,mazăre cu carne de vită,o banană.

Iarna:nu uita de vitamina D

Zilele scurte şi mohorâte ale iernii predispun astenie. În lipsa razelor solare,organismul sintetizează mai puţină vitamină D – iar carenţa acesteia e strâns legată de apariţia depresiei. De aceea,e important să  incluzi în dietă alimente care conţin vitamină D. Este vorba despre peşte gras,ouă,lactate,cereale integrale. Peştele gras conţine şi acizi graşi Omega 3,care stimulează producţia de serotonină şi endorfine – aşa numitele molecule ale fericirii,care aduc relaxare şi calmează durerea .În perioada iernii este indicat şi consumul de linte,mazăre,carne (de curcan,de raţă,de pui),ciocolată neagră.


•    Idee pentru prânz:Salată de linte cu praz şi ceapă de apă,o porţie de sardine în ulei,două pătrăţele de ciocolată neagră.

Primăvara:verdeţurile readuc pofta de viaţă


Zilele de primăvară vin la pachet cu stări depresive,anxietate,iritabilitate,oboseală. Consumă verdeţuri,morcovi,spanac,care conţin tirozină şi fenilalanină,precursori ai dopaminei şi noradrenalinei. Aceştia sunt neurotransmiţători care îţi dau energie şi readuc pofta de viaţă.
Include în alimentaţia zilnică şi alimente care conţin vitamine din complexul B,care ajută la buna funcţionare a sistemului nervos:B6 (ardei,mentă),B9 (ficat de pasăre,varză),B1 (ton,salată verde,sparanghel,ciuperci) şi B12 (muşchi de vită,iaurt,ficat de viţel). Include în meniu ceapă şi usturoi verde.


•    Idee pentru prânz:o supă de morcovi,ficăţei de pui cu salată verde,un pahar cu suc de lămâie.

Vara:legume,pentru energie

În timpul verii,este important să îţi refaci rezerva de minerale şi vitamine care redau starea de bine. Roşiile sunt ideale,fiind bogate în licopen,antioxidant care scade simptomele depresiei. Conţin şi seleniu,oligoelement care reduce efectele stresului. Introdu în alimentaţie pepene,brânzeturi,alune,deoarece conţin triptofan,precursor al serotoninei.


•    Idee pentru prânz:o porţie de spanac cu ouă,două felii de pâine integrală,două felii de pepene