„Foarte mulţi au venit la mine să-mi spună că ei fac sală de 3 luni,de 6 luni,doar că nu văd niciun rezultat. Chiar dacă aveau cât de cât grijă la dietă,kilogramele tot nu scădeau aşa cum s-ar fi aşteptat. Dacă faci doar bicicletă şi aia foarte lejer şi cu gândul în altă parte,normal că nu vei avea rezultate impresionante,iar 1-2 kg în minus nu înseamnă slăbit. De aceea am creat acest tip de antrenament,care durează 1 oră,îmbină zeci de exerciţii,este solicitant,dar de efect. În 4 săptămâni observi diferenţa. Nu trebuie să aştepţi 1 an ca să slăbeşti 5-10 kg,trăim în epoca vitezei,unele lucruri pot fi făcute foarte bine şi într-un timp extrem de scurt“,a declarat antrenorul.
 
Iată regulile pentru un antrenament inteligent,adică 100% eficient:
 

Încălzirea

 
Nu trebuie să lipsească din antrenament niciodată. Încălzire nu înseamnă doar mers pe bicicletă sau alergare pe bandă timp de 10 minute. Încălzire înseamnă inclusiv mişcări de rotaţie sau flexie extensie,ale braţelor,bazinului,picioarelor,gleznelor,astfel încât organismul să fie pregătit pentru efort,atât din punct de vedere fizic,cât şi cardio-respirator.
 

Respiraţia

 
Încă de la încălzire începem să controlăm respiraţia,ne stabilim un ritm şi întotdeauna expirăm pe efort.
 

Execuţia corectă a exerciţiilor

 
Bărbaţii în general au dorinţa de a lucra cu cele mai mari greutăţi din sală. Am văzut oameni cu hernii de disc la coloana şi genunchi în „pioneze”. Consider că mult mai repede construieşti pe o bază solidă,decât să lucrezi pe poziţii incorecte. Poziţiile incorecte au două dezavantaje:riscăm să ne accidentăm şi creşte probabilitatea de a nu lucra la capacitatea maximă grupa de muşchi pe care vrem să punem accent. Atâta timp cât există antrenori în sală,haideţi să-i punem „la treabă”.
 

Nu există “Nu mai pot”. Nimeni nu renunţă

 
Uneori limita “nu mai pot” este doar în capul nostru. Corpul va face întotdeauna ce îi dictează creierul,însă noi mental uneori ne blocăm şi zicem gata,mă opresc. Este un prag,peste care nu vei trece niciodată,decât cu un obiectiv foarte bine definit. Nu este suficient să vii la sală şi să spui “eu vreau să slăbesc”. Nu este motivant probabil nici pentru cel mai ambiţios dintre noi. Ştim că este un drum lung şi când vedem cât de greu este în prima săptămână,renunţăm. Dar dacă îţi propui să slăbeşti în prima saptamână 2 kilograme sau să ai o gaură mai puţin la curea,atunci deja nu-ţi mai vine să renunţi aşa repede,mai ales când acul cântarului începe să se mişte sau pantalonii deja încep să se lărgească. Secretul oricărui obiectiv constă cel mai mult în psihic.
 

Pauzele din timpul antrenamentelor

 
Un antrenament eficient este un antrenament cu pauze mici,în care să nu ne permitem să stăm la socializare sau să pierdem timpul pe telefon. Corp fit,muşchi mai mari (hipertrofie musculară),kilograme în minus,condiţie fizică bună,toate acestea sunt rezultatele unor antrenamente intense,care se pot realiza doar cu „focus” pe toată perioada petrecută în sală. Pauzele lungi sunt pierdere de timp,în condiţiile în care timpul este extrem de preţios în ziua de astăzi.
 

Stretchingul

 
Este foarte important,la fel ca şi încălzirea. Musculatura după antrenament este tensionată,noi avem datoria să o ajutăm să se relaxeze. Stretching-ul face parte din procesul de recuperare,proces ce ajută corpul să fie ferit de eventualele accidentări,dar în acelaşi timp apar şi rezultatele mai rapid,apelând la recuperare.