Simţi cum trec zilele pe lângă tine? Nu este o iluzie. Înseamnă că „alergi” prea repede. Şi mai înseamnă că trebuie să faci o pauză… şi să te relaxezi.

Cum? Mai întâi,reevaluează-ţi priorităţile şi concentrează-te doar asupra lucrurilor care contează cu adevărat.

Asigură-te că-ţi adaptezi „viteza”,astfel încât să te bucuri la maximum de fiecare zi din viaţa ta!

DRAGOSTEA alungă depresia

Tensiunile de la locul de muncă te iau mereu pe nepregătite… Încerci să faci mai multe lucruri deodată,iar seara,când ajungi într-un final acasă,încep să te doară capul şi toţi muşchii şi eşti morocănoasă.

Dar ce-ai zice dacă ai încerca,măcar o dată,să te relaxezi alături de partenerul tău? O partidă de amor creşte nivelul de endorfine (aşa-numiţii hormoni ai fericirii) şi reduce stările depresive,explică specialiştii.

Generozitatea reduce tensiunile

Dacă eşti mai binevoitoare cu cei din jur,te simţi mai relaxată. Făcând bine celorlalţi,îţi protejezi inima,deoarece tensiunea arterială este echilibrată (aşa alungi
stările de disconfort determinate de stres şi de agitaţie).

Studiile au demonstrat că aceia care nu fac de regulă acte caritabile au cortizolul crescut,o substanţă care se elimină în exces din cauza stresului,scăzând imunitatea şi implicit pofta de viaţă. Atunci când înţelegi problemele celorlalţi,te implici mai uşor şi devii mai optimistă.

Muzica,pe post de terapie

La serviciu sau acasă,muzica preferată îmbunătăţeşte starea de spirit,stimulează concentrarea şi memoria. Meloterapia,adică terapia cu muzică,atenuează stresul,ajută psihicul să se destindă,deoarece este în concordanţă cu ritmul nostru biologic.

Iată cum explică specialiştii influenţa benefică a muzicii asupra psihicului:organismul funcţionează asemenea unei orchestre.

Dacă bătăile inimii,viteza de circulaţie a sângelui şi vibraţiile celulelor sunt tulburate de un stil de viaţă prea rapid şi agresiv,ritmul interior este perturbat. Rezultatul? Stări de nervozitate şi de nelinişte.

Exerciţiu de relaxare

Pornind din poziţia în genunchi,ţine mâinile paralele cu trunchiul,apleacă-te cu fruntea în faţă până atingi podeaua. Relaxează coatele şi umerii de-a lungul gambelor.

Îţi poţi sprijini capul pe o pernuţă,dacă poziţia este prea grea pentru tine. Rămâi aşa câteva minute şi respiră profund. Este o poziţie yoga ce-ţi permite să te relaxezi total (este denumită „poziţia copilului” – calmează psihicul,destinde muşchii picioarelor şi diminuează durerile de spate).

O dietă echilibrată îţi dă energie!

Nu degeaba se tot vorbeşte despre un stil de viaţă echilibrat. Acesta chiar îţi aduce o stare de bine şi te protejează de multe neplăceri!

Dieta (cuvântul provine din greacă şi înseamnă nu numai alimentaţie,ci şi stil de viaţă,adică alimentaţie corespunzătoare,gândire pozitivă şi combaterea sedentarismului) bogată în fructe şi în legume proaspete (cele bogate în magneziu:spanacul,broccoli,cartofi,nuci,fructe uscate;cacao),evitarea excesului de sare şi de grăsimi şi cel puţin 15 minute de mişcare pe zi,toate-ţi stimulează organismul şi-l determină să funcţioneze în armonie cu nevoile tale.

Băi calde cu levănţică şi cu uleiuri volatile

Ce poate fi mai plăcut decât o baie caldă cu levănţică şi cu ulei volatil de mandarină? Ambele remedii relaxează muşchii şi-ţi dau o stare de bine. Pentru a putea face această baie reconfortantă,ai nevoie de un pahar cu flori uscate de levănţică.

Le pui într-un săculeţ din bumbac şi-l aşezi pe robinetul căzii,sub jetul de apă călduţă. Când cada s-a umplut cu apă,
storci de câteva ori săculeţul cu levănţică. Între timp,masează-ţi tâmplele cu ulei de mandarină (are efect sedativ şi relaxant asupra sistemului nervos,prevenind insomnia).