Un pahar de lapte cald înainte de culcare este o metodă tradiţională, pentru a combate stările de agitaţie şi de anxietate. Pentru unii, acest obicei este legat de copilărie, deoarece mulţi copii obişnuiesc să consume seara această băutură. În urma unor studii s-a demonstrat că produsele lactate, precum laptele, te pot ajuta să te odihneşti mai bine, însă motivul nu era în totalitate cunoscut.

Oamenii de ştiinţă credeau anterior că laptele provoacă somnolenţă, doar datorită concentraţiei sale mari de triptofan, un aminoacid natural care joacă un rol vital în producerea serotoninei, melatoninei, niacinei şi nicotinamidei. De asemenea, triptofanul, ajută la menţinerea nivelului optim de proteine şi de enzime, din organism.

Pe lângă, triptofan, cercetătorii au descoperit în laptele cald alţi compuşi care promoveză un somn bun. Mai exact, o combinaţie de peptide din lapte numite hidrolizat triptic de cazeină, care acţionează ca un sedativ natural, ameliorând stresul şi favorizând somnul. Studiul publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry dezvăluie că aceste peptide sunt recomandate în cazul celor care suferă de insomnii.

În cadrul studiului, oamenii de ştiinţă au numit privarea de somn, care afectează multă lume, o „epidemie”, iar una dintre soluţiile pe care le avem pentru a combate această problemă este laptele cald. Odată cu acest studiu, încă o dată a fost confirmat că substanţele din compoziţa băuturii ajută la ameliorarea anxietăţii şi încurajează un somn mai bun, dar şi relaxarea.

De asemenea, dacă nu eşti un fan al laptelui, cercetătorii au inclus pe lista alimentelor care pot induce starea de relaxare şi de somn: brânza, puiul, curcanul, peştele, seminţele de floarea soarelui, arahidele, seminţele de dovleac şi boabele de soia.

Alte modalităţi pentru a obţine un somn mai bun