Cea mai importantă schimbare la menopauză este scăderea nivelului de estrogen,hormonul responsabil pentru sănătatea oaselor şi a pielii,precum şi pentru menţinerea greutăţii.

După instalarea menopauzei,pericolele care te pândesc sunt osteoporoza,retenţia de apă în ţesuturi şi,implicit,creşterea în greutate.

Tocmai de aceea,este bine să adopţi o dietă bogată în calciu,vitamine,minerale şi în Omega 3,din care să excluzi grăsimile şi sarea. Vei scăpa de 2 kg în 7 zile,dacă faci şi mişcare.

Luni

Mic dejun:o cafea cu lapte de soia,2 felii de pâine integrală cu 2 felii de şuncă de curcan.
Gustare:un măr.
Prânz:150 g pui la grătar cu 200 g conopidă sotată şi 2 felii de pâine prăjită.
Gustare:150 g iaurt degresat.
Cină:150 g somon la cuptor cu 200 g fasole verde sotată.

Marţi

Mic dejun:o cafea cu lapte de soia,200 g iaurt cu 30 g cereale integrale.
Gustare:o banană.
Prânz:150 g salată verde cu roşii şi ridichi;200 g merluciu la grătar sau fiert şi un cartof copt.
Gustare:o felie de pâine integrală cu brânză şi şuncă de curcan.
Cină:200 g mâncărică de orez cu spanac,50 g mămăligă.

Miercuri

Mic dejun:o cafea cu lapte de soia,2 felii de pâine integrală cu brânză degresată şi şuncă de curcan.
Gustare:2 fructe de kiwi.
Prânz:150 g piept de pui la grătar cu 150 g sote de spanac,două felii de pâine prăjită.
Gustare:120 g iaurt degresat,doi biscuiţi integrali.
Cină:250 g salată de varză cu morcovi şi 50 şuncă de pui,două felii de pâine integrală.

Joi

Mic dejun:o cafea cu lapte degresat,150 g salată de fructe.
Gustare:o felie de pâine cu şuncă de curcan şi brânză degresată.
Prânz:150 g piept de curcan la grătar,200 g salată cu spanac,roşii şi 2 felii de pâine integrală.
Gustare:3 biscuiţi graham,200 ml suc de grepfrut.
Cină:150 g somon la cuptor cu 200 g fasole verde sotată.

Vineri

Mic dejun:o cafea cu lapte de soia.150 ml iaurt,30 g cereale integrale.
Gustare:un ceai verde,un măr.
Prânz:200 g ciuperci la grătar,2 felii de pâine integrală prăjită.
Gustare:un iaurt degresat.
Cină:200 g de cod la grătar cu sos de usturoi şi 100 g orez cu legume.

Sâmbătă

Mic dejun:o cafea cu lapte de soia sau ceai,o felie de pâine cu şuncă de curcan şi brânză degresată.
Gustare:o banană.
Prânz:200 g vinete umplute cu carne de pui şi 2 felii de pâine integrală.
Gustare:150 g ananas proaspăt.
Cină:200 g mâncărică de spanac cu 50 g mămăligă.

Duminică

Mic dejun:o cafea cu lapte de soia 120 g iaurt degresat şi 30 g fulgi de ovăz.
Gustare:3 biscuiţi cu graham.
Prânz:150 g sardine la grătar,cu 200 g dovlecei pe grătar şi mujdei de usturoi.
Gustare:200 g ananas proaspăt.
Cină:200 g salată de roşii cu brânză degresată şi busuioc,plus 2 felii de pâine prăjită.