Dieta Ketogenică se bazează pe un consum mare de grăsimi, moderat în proteine, dar sărac în carbohidraţi şi glucide. O dietă keto tipică cuprinde 80% grăsimi, 15% proteine şi doar 5% carbohidraţi. Mai exact, dacă vei consuma 2.000 de calorii pe zi, înseamnă că doar 100 dintre acestea provin din carbohidraţi (inclusiv carbohidraţi sănătoşi, cum ar fi fructele şi legumele). Scopul dietei ketogenice este de a introduce rapid starea de cetoză, mai exact determinarea organismului de a trece de la glucoză la grăsimi. Cu cât starea de cetoză este indusă mai rapid, cu atât organismul va începe să utilizeze grăsimea depusă şi o va transforma în energie. Urmarea unui regim strict cu conţinut ridicat de grăsimi, dar sărac în carbohidraţi poate ajuta la scăderea în greutate, dar ar putea exista şi efecte secundare. Iată o parte dintre ele!

Respiraţia keto

Când corpul intră în starea de cetoză, el va începe să producă subproduse numite cetone. Acesta includ: beto-hidroxibutirat, acetoacetat şi acetonă. Cetonele sunt, de obicei, eliberate de organism prin respiraţie şi urină, iar mirosul lor este neplăcut şi diferit de respiraţia urât mirositoare obişnuită. Este posibil să observi o modificare a respiraţiei în decurs de câteva zile sau o săptămână de la începerea dietei, însă, din fericire, mirosul neplăcut o să scadă, pe măsură ce corpul se va obişnui cu noua alimentaţie.

Stare generală proastă

Când urmezi o dietă sărcată în carbohidraţi este posibil ca organismul să nu fie alimentat suficient pentru a produce serotonină, o substanţă chimică a creierului, care ajută la reglarea dispoziţiei, a somnului şi a proftei de mâncare, factori care influenţează starea de bine. Până când organismul se va obişnui cu noul stil de viaţă, este posibil să te confrunţi cu stări triste şi lipsite de energie, însă pe măsură ce corpul se va adapta la regim, aceste stări vor dispărea treptat.