Fă-ţi viaţa mai uşoară la serviciu

1 46252 original jpg jpeg

La serviciu, nu putem reacţiona la fel ca între prieteni. Relaţiile şi mizele sunt diferite, iar implicarea emoţională nu-şi are locul aici. Şi asta deoarece prea multă emotivitate te face să vezi lucrurile altfel decât sunt. 

Nu te reduce la ceea ce munceşti

Şeful îţi spune că dosarul pe care tocmai l-ai predat nu este întocmit aşa cu şi-ar fi dorit. Tu te gâneşti că nu te pricepi la nimic şi că totul se va termina prost.

Sfat: Lipsa încrederii în sine te face să iei în nume personal ceea ce priveşte numai munca ta. Asta este,aprecierile pentru treaba bine făcută sunt,de obicei,mai rare decât criticile. Încearcă să nu te demoralizezi! Acum ştii ce ai de făcut,iar data viitoare te vei descurca mai bine.

Lasă animozităţile deoparte

Nu îţi place colegul acela prea insistent şi faci tot posibilul să-l eviţi,de la a pierde 10 minute în parcare pentru a nu te întâlni cu el până la a renunţa la prânz dacă-l zăreşti în sala de mese.

Viaţa profesională te obligă să fii politicoasă,aşadar trebuie să-i acorzi persoanei respective un pic de atenţie. Sunteţi colegi,nimeni nu vă obligă să deveniţi cei mai buni prieteni.

Sari în ajutorul tuturor şi însoţeşti pe oricine la cafea. Vrei să placi şi faci orice pentru asta. Şi în acest timp,munca ta are de suferit.

Eşti plătită să-ţi faci treaba, nu să-i faci pe ceilalţi să se simtă bine. Sigur, este normal să vrei să te înţelegi bine cu toată lumea. Dar să vrei să le faci tuturor pe plac este cu totul şi cu totul altceva. Dă prioritate sarcinilor de serviciu şi amână şueta până în pauza de prânz.

Situaţie:

Luni le povesteşti ce-ai făcut în weekend. Marţi le aduci ultimele poze ale copiilor tăi. Miercuri le spui despre ultima ceartă cu mama ta.

E posibil ca la serviciu să fii văzută ca o persoană care amestecă viaţa privată cu cea profesională iar şefii nu vor să-ţi acorde responsabilităţi. Ţine unele lucruri pentru tine şi nu povesti totul în detaliu. Dacă vrei să faci conversaţie, vorbeşte despre lucruri mai puţin personale (un film văzut, o carte citită).

Ţine-ţi nervii sub control

Cineva nu e de acord cu tine şi tu ieşi din birou trântind uşa. În plus,aştepţi şi scuze de la colegul care te-a contrazis.

Sfat:

La serviciu, păstrarea calmului figurează în regulamentul de ordine interioară. Dacă nu poţi să-ţi ţii nervii în frâu şi să păstrezi un ton normal, fă o pauză ca să te calmezi. Când reuşeşti să te controlezi,poţi relua discuţia pentru a rezolva problema.



Recente

pastrarea unui secret este nociva pentru sanatate jpg
interviu pentru un job  foto   Shutterstock jpg
5 obiceiuri care iti dezvaluie personalitatea  Sursa foto shutterstock 1746342872 jpg
intalnire anulata jpg
Ce vezi prima data iti arata cum reactionezi in fata provocarilor  Sursa foto Jagranjosh jpg
Test jpg
Test  Care este prima impresie pe care o faci  Sursa foto shutterstock 1354368305 jpg
Loc de munca toxic  jpg
Metoda kaizen de evitare a burnoutului  Sursa foto shutterstock 702522496 jpg
o persoana care minte jpg
Ce spune despre tine modul in care folosesti tubul de pasta de dinti  Sursa foto shutterstock 651225181 jpg
intuitie jpg
Desenele pe care le faci in graba arată ce te motiveaza in viata  Sursa foto shutterstock 2291956477 jpg
Sfintii 40 de Mucenici  Sursa foto Wikimedia jpg
Ce este ableismul  Sursa foto shutterstock 2292625553 jpg
copil deprimat  foto   Shutterstock jpg
Ce vezi prima data in aceasta imagine iti dezvaluie cele mai mari frici jpg
cadou jpg
femeie puternica jpg
personalitate jpg