În timp ce antrenamentele de forţă şi cele tip cardio te ajută să dai jos surplusul de grăsime într-un timp scurt, mersul pe jos slăbeşte şi tonifiază într-un ritm mai lent, dar rezultatele bune obţinute sunt de durată.

De ce ar trebui să preferăm mersul pe jos în detrimentul altor forme de mişcare? Răspunsul este unul simplu: mersul pe jos slăbeşte, poate fi practicat de multă lume şi nu implică o condiţie fizică specială. De la mic la mare, mersul pe jos aduce beneficii pentru sănătate şi nu trebuie să transpiri mult ca să te bucuri de efectele pozitive.

Cât de uşor poţi face mii de paşi pe zi!

Mersul în aer liber îmbunătăţeşte starea de spirit, iar asta datorită aerului proaspăt inspirat şi a razelor de soare care înveselesc atmosfera, chiar şi în zilele mai reci. Ai motive consistente să preferi mersul pe jos în fecare zi, cel puţin pentru câte o jumătate de oră. Ideal ar fi să mergi cât mai mult zilnic, ca să te bucuri de o pierdere în greutate importantă.

Mulţi experţi în mişcare, inclusiv celebrul antrenor personal Harley Pasternak, sunt de acord că dacă faci mulţi paşi zilnic poţi să slăbeşti eficient. „Oamenii care sunt mai activi în timpul zilei sunt mai supli, mai sănătoşi şi cu un tonus mai bun. În plus, aceştia au şanse să trăiască mai mult, spre deosebire de cei cu care au un stil de viaţă sedentar”, consideră Pasternak. Antrenorul recomandă pentru cei care nu au mult timp la dispoziţie să facă mii de paşi zilnic, să opteze pentru o oră de spinning – o activitate aerobică ce se poate practica cu ajutorul unei biciclete statice. Ideal este să faci această formă de mişcare de trei sau patru ori pe săptămână.

Laura Arndt, un alt antrenor personal celebru mizează pe aplicaţia de sănătate Matriarc, destinată mamelor, şi recomandă efectuarea a 10.000 de paşi pe zi, dacă intenţionezi să slăbeşti. Paşii se pot contoriza cu aplicaţii, cum este FitBit, de exemplu.

Arndt a mai spus că o plimbare în ritm alert de o jumătate de oră poate să însemne între 3.000 şi 5.000 de paşi, în funcţie de viteză şi mers. Fii activ întreaga zi şi îţi va fi uşor să ajungi la cei 10.000 de paşi!

Dacă foloseşti bandă de alergat, măreşte viteza de mers şi utilizează şi un plan înclinat, ca să depui mai mult efort. Astfel, chiar şi mergând, poţi arde calorii şi poţi să slăbeşti.

@shutterstock