Din prea multe părţi ni se spune să nu mâncăm carbohidraţi,grăsimi,gălbenuşurile de la ouă sau chiar lactate. Sute de reţete au făcut înconjurul lumii tocmai pentru că interziceau consumul acestor alimente. Nu de puţine ori,însă,femeile au fost resimţit negatic aceste lipsuri car enu au întârziat să le afecteze organismul. Se simţeau slăbite,atât fizic,cât şi psihic,iar scăderea în greutate şi rezultatele aşteptate le găseau slăbite şi lipsite de vlagă. În speranţa că am evoluat,să învăţăm din experienţele acestor femei şi să fim mai atente data viitoare când începem un regim spartan.

Cerealele bogate în fibre

Carbohidraţii nu sunt răi în esenţă,dimpotrivă. Ei ar trebui să facă parte din regimul zilnic al fiecăreia dintre noi. Aceştia ne dau energie şi ajută la întărirea masei musculare. Atenţie însă la categoriile lor. Cerealel integrale sunt cele pe care trebuie să le alegem,să fim întotdeauna atente la ingredientele de pe ambalaj şi şă nu ne lăsăm păcălite de ele. De cele mai multe ori,dacă scrie că un produs conţine mai multe cereale,înseamnă că mai mult de un fel de cereale a fost stors de toate componentele nutritive. Iar dacă pe ambalaj scrie mare "făină de grâu, înseamnă doar făină albă şi mai rafinată, căreia i s-a adăugat melasă pentru culoare. Fii mereu atentă la etichete şi caută cuvântul "integral". Ce e refinat,nu te sfii să pui la loc în raft.

Avocado şi alte uleiuri şi grăsimi sănătoase

Organismul nostru este creat să consume grăsime pentru aportul necesar de energie. Astfel,cosumul grăsimilor potrivite ne poate ajuta să slăbim mai repede,mai uşor şi mai sănătos. Grăsimile pe care ar trebui să te concentrezi sunt cele monosaturate(uleiurile sănătoase din măsline,alune,avocado,şi chiar ciocolată) şi acizii graşi omega-3(pe care îi găseşti în peştii de apă rece,alune,seminţe şi unele fructe). Cercetătorii au descoperit că oamenii care consumă în mod regulat acest tip de grăsimi,le şi ard mai repede în timpul exerciţiilor fizice.

Ouă şi lactate

Ouăle sunt alimentele care conţin cea mai mare cantitate de substanţe hrănitoare. Un studiu publicat înJurnalul Internaţional al Obezităţiiarată că oamenii al căror mic dejun a inclus ouă (cu tot cu gălbenuş) au slăbit cu până la 65% mai mult decât cei care au consumat alimente pe bază de pâine,fără vreun efect negativ asupra colesterolului ori a trigliceridelor. De altfel,e adevărat că,deşi ouăle sunt bogate în colesteroli alimentari,acestea nu cresc nivelul colesterolului în organism.

Laptele este şi el un lucru bun pntru organism,la fel ca brânza,iaurtul şi chiar îngheţata. Un lucru atât de simplu ca un pahar de lapte pe zi poate scădea riscul de infarct miocardic şi cerebral. Un studiu al Universităţii Harvarda arătat că cei care servesc cel puţin trei poţii de lactate pe zi sunt cu 60% mai puţin expuşi riscului de obezitate.

Cu toate cele de mai sus,trebuie să ne păzim de excese şi să avem grijă ca orice mâncăm,sa fie în cantităţi rezonabile.