Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă 10 micrograme de vitamina D pe zi pentru bebeluşi şi 15 micrograme/zi pentru adulţi.

Numită şi vitamina soarelui, vitamina D facilitează absorbţia calciului şi fosforului la nivel digestiv şi ajută la fixarea calciului în oase. Stimulează imunitatea, scade senzaţia de oboseală, are efect pozitiv asupra muşchilor şi inimii. Lipsa ei duce la depresie, favorizează osteoporoza şi creşte tensiunea arterială, riscul de cancer la sân şi colorectal. O dietă corespunzătoare furnizează necesarul zilnic din aceast compus organic.

1.Uleiul de ficat de cod

Are un aport incredibil de 250 micrograme de vitamina D/100 ml produs. Dacă nu îţi place gustul uleiului de peşte, poţi să îl ingerezi sub formă de capsule.

2.Heringul

Acest peşte din mările nordice este o sursă excelentă de vitamina D (13-22 micrograme/100 g). Aportul de vitamină este dat de modul de preparare: cele mai mari cantităţi le oferă heringul afumat, preparat la grătar sau marinat.

3.Macroul

Cu o concentraţie medie de 13 micrograme vitamină D/100 g, macroul e o sursă bună de substanţe nutritive. Pentru a beneficia la maximum de calităţile sale, prăjeşte-l în ulei.

4.Sardinele

Conţin circa 12 micrograme vitamina D/100 g. Cele la conservă, în ulei de măsline, sunt recomandate pentru aportul important de vitamină.

5.Somonul şi păstrăvul

Aceşti doi peşti graşi oferă, în medie, 10 micrograme de vitamina D/100 g. Pentru a beneficia la maximum de calităţile lor nutritive, găteşte-i sănătos: somonul se prepară la vapori, iar păstrăvul la cuptor.

6.Tonul

Tonul la conservă are o concentraţie de 7 micrograme vitamină D/100 g. Tonul crud, folosit în preparate de tip sushi, este la fel de bogat în vitamină.

7.Ciocolata neagră

Conţine circa 5 micrograme de vitamina D/100 g. Alege cicolata neagră compusă din minimum 70 % cacao.

8.Laptele

Esenţial pentru aportul său de calciu, este, în egală măsură, o sursă bună de vitamina D (3,7 micrograme la o cană de 250 ml). Laptele nedegresat de vacă este cel mai indicat.

9.Ouăle

Vitamina D este concentrată în principal în gălbenuşul crud: 3,25 micrograme/100 g.

10.Ciupercile

Ciupercile de tip şampinion oferă 1,18 micrograme de vitamina D/100 g. Găteşte-le la cuptor şi asociază-le cu carne de vită, care e, la rândul ei, o sursă bună de vitamina D.

Bine de ştiut!

Şi ficatul de mânzat este bogat în vitamina D.

Sursa foto: caloriesecrets.net.