Similară cu dieta mediteraneană, dieta norvegiană este un regim sănătos, în care este folosit uleiul de canola, spre deosebire de cel de măsline, acesta fiind sărac în grăsimi saturate şi Omega-3. 
 
Pentru că norvegienii consumă des peşte gras, care este bogat în Omega-3, din această dietă nu va lipsi somonul, sardinele, tonul albacora, heringul şi macroul. Un rol important îl au, de asemenea, păstăile şi leguminoasele, ca sursă majoră de carbohidraţi complecşi, fibre şi proteine. Acestea pot înlocui cu succes carnea la unele mese, fiind bogate în nutrienţi ca riboflavină, B 6, calciu, zinc şi fier.
 
Ce poţi să mănânci în dieta norvegiană, află mai jos: 
 
- fructe, în special fructe de pădure, pe care le poţi consuma la orice masă
- peşte, pe care-l poţi consuma de trei ori pe săptămână.
- consumă nuci, seminţe ori migdale, ca gustare, dar renunţă la carne
 În loc de carne este recomandat să mănânci leguminoase (fasole, linte, mazăre)
 
– Înlocuieşte cerealele rafinate cu cele integrale
 
– Consumă lactate degresate
 
– Evită băuturile carbogazoase îndulcite
 
Idei de meniu pentru o zi
 
Dacă ai decis să urmezi dieta norvegiană poţ să consumi, la micul dejun fructe uscate, cereale integrale, fructe de pădure ori lactate fermentate, în timp ce la prânz poţi să consumi pâine de secară, salate, produse fermentate, murături, peşte sau ouă. Legumele ocupă un loc important la această masă, în special rădăcinoasele, tuberculii, ciupercile. Primăvara, în meniul de prânz se poate regăsi sparanghelul, păstăile, rubarba şi fuctele proaspete.
 
La cină, peştele este bază, însă se consumă adesea şi alt tip de carne, însă în cantităţi rezonabile. Desigur, alături de legume.