Băuturile carbogazoase

Oricât de tentată ai fi să te răcoreşti cu un suc acidulat, acest tip de băutură poate provoca disconfort abdominal şi reflux gastric. Dioxidul de carbon produce balonări şi presiune sporită la nivelul stomacului.

Ciocolata

Acest desert în faţa căruia nu poţi rezista e bogat în grăsimi şi conţine stimulenţi de tipul cofeină şi teobromină. E extrem de nepotrivită înainte de somn, mai ales dacă eşti o persoană energică! Păstrează ciocolata pentru dimineaţă, iar seara alege în locul ei un pumn de fructe de pădure, care îţi vor potoli pofta de dulce.

Brânzeturile

Bogate în grăsimi, brânzeturile dau tulburări de digestie, mai ales dacă sunt consumate seara târziu. Anumite tipuri de brânzeturi, maturate şi cu coajă tare - caşcavalul, parmezanul - produc mai puţin reflux ca varietăţile moi de tip feta sau mozzarella.

Cafeaua

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că o ceaşcă din această băutură nu e recomandată noaptea, pentru că afectează calitatea somnului. În plus, cafeaua sporeşte aciditatea stomacală. Dacă nu te poţi abţine, bea cafea decofeinizată, care e şi mai puţin acidă.

Fructele oleaginoase

Deşi au efecte benefice asupra organismului datorită conţinutului lor bogat în acizi graşi Omega 3, nucile şi alunele nu trebuie consumate înainte de somn, întrucât favorizează depunerea grăsimilor. Poţi opta pentru fistic şi migdale, dacă le consumi în stare crudă - şi cu moderaţie.

Carnea roşie

Fără îndoială, carnea roşie este bogată în proteine şi se digeră mai greu, astfel că stomacul tău va fi activ o bună parte din noapte, fapt ce poate întârzia apariţia somnului. Consumul de carne roşie poate provoca şi gaze sau balonare. Totuşi, dacă îţi doreşti neapărat carne la masa de seară, optează pentru un piept de curcan, o variantă mult mai sănătoasă şi cu mai puţine grăsimi.

Laptele

Deşi pare că ar avea efect liniştitor asupra organismului, mai ales când este băut cald, laptele devine greu de digerat din cauza lactozei. În plus, este un aliment bogat în proteine animale, care încarcă stomacul. Optează pentru laptele de migdale, care este mult mai uşor şi îmbunătăţeşte, de asemenea, calitatea somnului.