Fă un exerciţiu de sinceritate şi întreabă-te pe tine dacă te regăseşti în rândurile de mai jos. Dacă da, atunci gândeşte-te ce beneficii aduc în viaţa ta şi dacă nu cumva te influenţează în mod negativ.

Citeşte şi: Asta da mireasă îndrăzneaţă! Invitaţii nici nu au putut să-i vadă faţa

Acestea sunt cele 4 cele mai nesănătoase obiceiuri pentru creier, potrivit relatii.net:

1. Verificarea ştirilor

Acum, datorită Internetului putem monitoriza online orice eveniment. Acest lucru ne-a învăţat să verificăm în permanenţă fluxul de ştiri şi să fim la curent cu ultimele noutăţi.

Mulţi oameni îşi dau seama că reţelele sociale le fură mult timp şi setează limitatoare speciale, elimină aplicaţiile din telefon. Cu toate acestea, un sondaj realizat în 2018 a constatat că majoritatea oamenilor îşi verifică telefonul la fiecare 12 minute.

Problema este că, făcând acest lucru, nu doar ne pierdem timpul. Neurologii citeasc ştirile doar în caz de urgenţă, pentru că negativitatea pe care o poartă aceste mesaje aproape întotdeauna provoacă disperare. Ele ne absorb puterea şi concentrarea.

Desigur, nu ar trebui să renunţi complet la ştiri, dar merită să introduci anumite restricţii.

2. Compararea nesănătoasă cu ceilalţi

Reţelele sociale ne-au oferit posibilitatea să ne comparăm cu alţii.

Comparaţia în sine este incorporată în noi de natură, este o relicvă a sistemului tribal. Astăzi, comparaţia ne încetineşte semnificativ progresul. Este important să înţelegi că acest lucru se întâmplă nu numai atunci când te compari cu oamenii de succes, ci şi cu cei care sunt mai slabi decât tine într-o serie de indicatori. Ambele tipuri de comparaţii afectează negativ abilităţile cognitive. Compararea cu rataţii îţi provoacă incertitudine şi dorinţa de a-ţi asuma riscuri pentru a-ţi confirma statutul. Comparaţia cu cei care au obţinut mai mult – provoacă invidie şi stima de sine scăzută.

Pentru a te compara mai puţin cu cineva, merită să-ţi faci ordine pe reţelele sociale. Elimină din prieteni oamenii care îţi provoacă invidie cu aspectul şi modul lor de viaţă. Dacă te compari constant cu cineva din viaţa reală, încearcă să priveşti această persoană diferit. Gândeşte-te la slăbiciunile şi greşelile ei, află ce vă uneşte. Astfel, în locul invidiei va veni compasiunea.

Citeşte şi: Un tată a făcut amor cu soţia fiului său, pe bancheta din spate a maşinii: ”O iubesc şi mi-aş lăsa soţia pentru ea!”

3. Combaterea stresului cu ajutorul mâncării

Cu ajutorul mâncării, oamenii combat nu numai stresul, ci şi plictiseala, anxietatea. Înghiţirea mâncării ne calmează.

Însă mâncarea nesănătoasă provoacă dependenţă. Alimentele bogate în zahăr şi grăsimi ne fac să vrem să le consumăm cât mai mult. Desigur, această mâncare nu aduce beneficii creierului. Asigură-te că dieta ta include alimente sănătoase, nutritive, care îţi oferă saţietate şi îţi îmbunătăţesc abilităţile cognitive.

4. Multifuncţionalitatea

Când ai zeci de responsabilităţi, multifuncţionalitatea pare un rău inevitabil. Însă cercetările dovedesc că ea afectează negativ funcţia creierului. De fiecare dată când încercăm să executăm simultan mai multe sarcini care nu au legătură, epuizăm creierul şi cheltuim multă energie.

Pentru a renunţa la acest obicei, trebuie să înţelegi clar ce şi când vei face. Alocă pentru fiecare sarcină un anumit timp.