Beneficiile cireşelor

Fie că sunt roşii, albe sau negre, cireşele sunt bogate în vitaminele A, C, B1, B2 şi B6, precum şi în mineralele: calciu, magneziu şi fier, care asigură organismului energia de care are nevoie. În plus, aceste fructe conţin antocianină, un antioxidant care favorizează eliminarea ţesutului adipos. Pe durata dietei, este foarte important să renunţi la zahăr, la cafea, la alcool şi la produsele din făină albă.

Mai citeşe şi: Dieta cu fibre vegetale te binedispune

 

 

Ziua 1

Mic dejun: 100 g brânză proaspătă de vaci, un pumn de cireşe, o felie de pâine integrală, o ceaşcă de ceai verde

Gustare: un pahar de iaurt simplu

Prânz: 150 g piept de pui la grătar, iar după 30 de minute- un pumn de cireşe

Gustare: un pumn de nuci

Cină: o salată Waldorf din mere, struguri, frunze de ţelină şi miez de nucă şi cu dressing de iaurt degresat

Ziua 2

Mic dejun: un bol mic de fulgi de ovăz cu lapte degresat sau vegetal

Gustare: 100 g cireşe

Prânz: 150 g peşte la grătar cu spanac sote

Gustare: 2 felii de biscuiţi din cereale integrale

Cină: salată de fructe ( cirele, mere, pere)

Ziua 3

Mic dejun: smoothie din 100 g cireşe, 200 ml lapte degresat, o lingură miere, câteva picături de lămâie

Gustare: un pumn de migdale

Prânz: 150 g piept de pui la grătar cu brocoli fiert la aburi

Gustare: un iaurt simplu

Cină: budincă din orez brun cu lapte degresat, îndulcită cu miere, decorată cu scorţişoară şi cu câteva cireşe

Ziua 4

Mic dejun: cereale integrale cu lapte degresat

Gustare: un pumn de cireşe

Prânz:  150 g piept de pui la grătar cu legume de sezon

Gustare: un pumn de cireşe

Cină: o salată de verdeţuri, crudităţi, nuci, asezonată cu suc de lămâie

Ziua 5

Mic dejun: smoothie cu iaurt şi cu cireşe, îndulcit cu miere

Gustare: 2-3 biscuiţi integrali

Prânz: 150 g peşte la cuptor cu cartofi

Gustare: un pumn de cireşe

Cină: o salată de legume

Ziua 6

Mic dejun: 100 g brânză de vaci, o felie de pâine integrală, o ceaşcă de ceai verde

Gustare: un pumn de cireşe

Prânz: 100 g carne de curcan cu legume la grătar (roşii, ciuperci)

Cină: un iaurt simplu sau o budincă din orez brun

Ziua 7

Mic dejun: 150 g cireşe

Gustare: un baton din fructe şi seminţe

Prânz: supă de pui cu legume

Cină: 2-3 felii de brânză de capră cu legume

 

Mai citeşte şi: Idei de mâncare uşoară de vară

Ce spune nutriţionistul despre dieta cu cireşe: reguli şi rezultate

Alina Ciceu, nutriţionist, dietician doctorand, Cabinet individual, Arad

,,Trebuie să ştii că, adoptând o dietă bazată pe cireşe, vei scăpa de câteva kilograme prin eliminarea apei şi toxinelor, însă aceste kilograme se pot depune la loc în scurt timp. Prin urmare, dacă vrei să slăbeşti, adoptă o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, cu trei mese principale şi, eventual, cu două gustări. Porţia zilnică de cireşe trebuie să fie de aproximativ 200-250 g. Mare atenţie însă: dacă depăşeşti această cantitate, s-ar putea să aibă un efect laxativ pronunţat. Dacă ai sensibilitate gastrică sau dacă suferi de colită de fermentaţie, evită să consumi cireşe.”

 

Mai citeşe şi: 5 plante care te scapă de aciditatea gastrică

 

 

 

Sursă foto: Shutterstock