Carnea, sursă de fier uşor de asimilat

Carnea, spun medicii nutriţionişti, e o sursă principală de substanţe nutritive în organism. Printre aceşti nutrimenţi se numără zincul, magneziul, complexul de vitamine B şi fierul – lipsa acestuia din urmă ducând la anemiile de care suferă în special femeile. Fierul din surse de origine animală precum carnea de vită, de miel şi organe este de departe cel care se absoarbe cel mai bine în organism, mai bine decât fierul din surse vegetale.

Consumul mare de carne îmbolnăveşte

Carnea dă organismului cei 8 aminoacizii esenţiali de care are neapărată nevoie. În acelaşi timp, un consum mare de carne roşie este asociat cu afecţiuni precum cancerul colorectal şi bolile de inimă. Organizaţia Mondială a Sănătăţii a clasificat cărnurile procesate (mezelurile) ca fiind cancerigene. Iar majoritatea studiilor arată că un consum scăzut de carne roşie înseamnă, de fapt, o stare mai bună de sănătate.

Câtă carne mănânci pe săptămână

Fondul Mondial pentru Cercetarea Cancerului recomandă limitarea consumului de carne roşie la 455 g pe săptămână (această cantitate reprezentând greutatea preparatului gătit). Se recomandă evitarea în totalitate a cărnurilor procesate şi a mezelurilor. Carnea de peşte poate fi o alternativă acceptabilă, mai ales dacă provine din ape nepoluate.

Cartea din comerţ conţine toxine

Dacă ai hotârât, din raţiuni diverse, să mănânci mai puţină carne sau să renunţi de tot la acest aliment, foarte bine! Poţi să duci un trai sănătos consumând doar preparate ovo-lacto-vegetariene. Carnea conţine o mulţime de toxine, mai ales când provine de la animale crescute în ferme industriale. În plus, rămâne mai mult în sistemul digestiv, comparativ cu produsele vegetale, având timp să intre în putrefacţie, să elibereze substanţe nocive şi să determine aciditate excesivă.

Carnea la grătar e dăunătoare

Inclusiv modul în care carnea e gătită poate dăuna organismului: spre exemplu, un kilogram de carne preparată la grătar conţine tot atâta benzopiren – substanţă cu potenţial cancerigen - cât 600 de ţigarete. Dacă optezi pentru dieta vegetariană, nu uita să suplineşti, din alte surse, necesarul de aminoacizi esenţiali, 8 la număr, care nu pot fi sintetizaţi în organism.

Sursa foto: businessinsider.com