Ce spun cercetătorii

Într-un studiu publicat în „Psihologia Muzicii”, cercetătorii de la Universitatea din Michigan au intervievat 204 bărbaţi şi femei, în vârsta cuprinsă între 20 şi 30, şi i-au întrebat despre piesele pe care le-au ascultat cel mai des şi despre cât de des le-au ascultat. S-a arătat că 86% dintre participanţi au ascultat cântecele lor preferate o dată pe săptămână şi aproape jumătate în fiecare zi.

Apoi au interogat participanţii cu privire la experienţa lor de ascultare, adică adâncimea legăturii lor cu cântecul, care aspecte ale cântecului le-au trezit anumite amintiri, cât din cântec le-a rămas în cap şi cum i-au făcut să se simtă versurile cântecului, pe care cercetătorii le-au clasificat drept "fericit", "calm" şi "amar".

Pentru cântecul favorit care induce stare de fericire, s-a ajuns la concluzia că oamenii au fost atraşi în mod repetat de el datorită ritmului rapid şi al sound-ului.

Pentru melodiile "amare" - clasificare care te face să te simţi puţin tristă şi reminiscentă, dar nu şi depresivă – principala influenţă pe care a avut-o asupra voluntarilor a fost cel mai probabil să producă conexiuni profunde şi a fost, de asemenea, asociată cu o mai mare capacitate de a construi un "model mental", măsurat de cât de mult dintre participanţii au spus că pot reproduce cântecul în minte.

La ce rezultat s-a ajuns

Oamenii de ştiinţă au descoperit că voluntarii s-au întors la anumite melodii datorită legăturii lor cu amintirile şi emoţiile pe care le-a evocat. Societatea Britanică de Psihologie spune că: "mesajul emoţional este fiabil, la fel de mult ca un medicament care are efect asupra stării de dispoziţie şi că o poveste fiabilă poate avea un impact mai mare decât citirea unui roman".


Credit foto: www.twitter.com