1. Ce este mai sănătos în cafea:zahărul sau îndulcitorii artificiali?

Răspuns corect:Zahărul.

Cel mai bine este să consumi alimente “reale”,nu artificiale. Corpul tău ştie cum să se ocupe de zahăr (de exemplu,îl arde pentru energie şi,dacă mănânci prea mult,păstrează restul sub formă de grăsime). Pe de altă parte,îndulcitorii artificiali pot interfera cu metabolismul şi cu reglarea zahărului din sânge,contribuind chiar la creşterea în greutateşi la intoleranţă la glucoză. 

Totuşi,OMS spune că adulţii ar trebui să limiteze aportul de zahăr la aproximativ şase linguriţe totale în fiecare zi (o cutie de suc poate avea aproximativ zece linguriţe). 

2. Aparatele de fitness sau banda de alergare eliptică?

Răspuns corect:Banda de alergare.

Poţi arde calorii cu orice tip de echipament cardio,dar de fiecare dată când piciorul coboară pe centura benzii de alergare,va primi bonus rezistenţa osoasă. 

3. Dieta cu puţine grăsimi sau low carb?

Răspuns corect:low carb.

Cercetătorii au dezbătut mult această dilemă legată de dieta perfectă,timp de zeci de ani,dar un studiu finanţat de National Institutes of Health arată că balanţa este înclinată ferm în favoarea conţinutului scăzut de carbohidraţi.

La sfârşitul a 12 luni,cei care au mănâncat low-carb au pierdut în greutate mai mult decât cei care au ţinut o dietă cu un conţinut scăzut de grăsimi (aproximativ 4 kilograme diferenţă).

4. Când eşti obosit,mai faci o oră de efort sau dormi în plus?

Răspuns corect:Exerciţiile.

Atât somnul,cât şi exerciţiile fizice sunt esenţiale pentru sănătatea ta,dar o oră în plus de lenevire,după o noapte de somn complet,nu va fi la fel de benefică precum o sesiune de exerciţii de dimineaţă.

Un singur antrenament poate reduce simptomele depresive şi ale tensiunii arteriale,chiar si la persoanele cu hipertensiune. Mai mult,antrenamentele pot fi energizante. Cercetătorii de la Universitatea din Georgia au descoperit o legătură puternică între activitatea fizică şi reducerea oboselii.