Ia o pauză şi ieşi pentru a lua prânzul

În loc să iei masa la birou,opreşteăte din lucru şi ieşi la o scurtă plimbare şi ia prânzul în apropierea locului unde lucrezi. Poţi face asta singură sau însoţită de câteva colege,cu care poţi discuta. Deconectarea te va ajuta să munceşti mai bine în continuarea zilei. În plus,mişcarea îţi îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi sănătatea sistemului circulator în general.

Mergi la o plimbare scurtă

Chiar şi numai 2-3 minute de mişcare,cât îţi ia să te deplasezi la biroul unui coleg,să iei o cană cu apă sau să mergi la toaletă,sunt de ajuns pentru a contracara efectele negative pe care le are statul la birou ore în şir asupra sănătăţii. Într-un studiu al Universităţii Utah,SUA,oamenii de ştiinţă recomandă 3 minute de mişcare pe oră pentru persoanele care lucrează la birou. Ei menţioneză că acest obicei ar scădea cu 33% riscul de a fi diagnosticaţi cu afecţiuni care le pot fi fatale.

Evită sedentarismul după serviciu

Odată terminată ziua de lucru,ai în gând doar să ajungi acasă pentru a te afunda în fotoliu,în faţa televizorului. E tentant,însă,oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Sydney,Australia,te sfătuiesc altceva. Ei au ajuns la concluzia că o plimbare de o oră sau măcar 30 de minute de gimnastică în timp ce urmăreşti emisiunea sau filmul preferat reduce cu 14% riscul de mortalitate al celor care lucrează în faţa computerului 8 ore pe zi.

Ştiai că…

… în timpul unei plimbări de 60 de minute arzi cu 20% mai multe calorii dacă faci schimbări de ritm şi alternezi mersul lent cu acela alert?

Ai grijă la postură

Durerile de spate şi de umeri provin adesea din cauza unei posture incorecte. Fixează monitorul în funcţie de nevoile tale,astfel încât să priveşti în faţă. Încearcă să stai dreaptă în scaun,cu spatele drept,rezemat de spătar. Pentru o bună circulaţie a sângelui,e bine să nu stai în aceeaşi poziţie prea mult timp şi să nu ţii picioarele încrucişate picior peste picior.

Uită de tehnologie câteodată

E mai simplu să comunici prin e-mail sau telefon,însă contactul direct cu colegii te menţine în formă şi sănătoasă pentru simplul fapt că te obligă să te deplasezi până la ei. Nu e practic,dar e sănătos la fel ca obiceiul de a urca pe scări şi nu cu liftul.