Pulberea de păducel alină palpitaţiile

Preparatele din păducel,denumit şi planta inimii,sunt calmante,fiind folosite în toate formele de afecţiuni cardiace provocate de stres:aritmii,palpitaţii,angină pectorală şi nevroză cardiacă. Pulberea se obţine din fructe bine uscate,măcinate în râşniţa electrică de cafea.

Ea trebuie consumată timp de două săptămâni,deoarece după această perioadă îşi pierde principiile active. Se păstrează la rece,în borcane
ermetice. La nevoie,se administrează de două ori pe zi,câte o linguriţă de pulbere.

Sunătoarea  te scapă de stările de leşin

Stările de anxietate şi de nervozitate accentuată provoacă un ritm cardiac neregulat şi este posibil ca,la un moment dat,să ai senzaţia că nu mai poţi să respiri şi să-ţi vină să leşini. În plus,te pot cuprinde şi episoade de anxietate. Sunătoarea este recomandată pentru stări de teamă şi pentru a te pune pe picioare după un atac de panică. 

Planta conţine o substanţă activă,hypericinul,care creşte cantitatea de serotonină,„hormon al fericirii“,un neurotransmiţător responsabil de „comunicarea“ între celulele nervoase ale creierului şi care ne dictează starea de spirit. Prin urmare,cu câteva zile înainte de a merge la altar,este indicat să apelezi la tabletele cu sunătoare. Poţi lua câte trei pe zi şi te vei simţi mult mai liniştită. Pentru a evita complicaţiile,se recomandă ca produsele pe bază de sunătoare să nu fie luate în acelaşi timp cu tratamentul medicamentos împotriva depresiei.

Tinctura de rozmarin alungă oboseala

Rozmarinul te ajută să fii mai lucidă în momentele presante şi-ţi întăreşte încrederea în forţele proprii. De asemenea,tinctura preparată din acest condiment alungă stările de oboseală şi-ţi amplifică în mod considerabil capacitatea de autocontrol,intuiţie şi detaşare.

Lasă la macerat şase linguriţe cu plantă uscată în 300 ml de alcool alimentar sau ţuică preparată în casă. După zece zile,filtrează amestecul şi păstrează la rece lichidul obţinut,în sticle închise la culoare. Ia câte cinci picături de tinctură,diluată în apă,de două-trei ori pe zi.

Suferi de insomnie? Bea tinctură de valeriană!

Dacă eşti neliniştită şi nu poţi să dormi,este bine să ştii că valeriana calmează gândurile şi emoţiile şi te ajută să te odihneşti. Pentru a beneficia de calităţile ei terapeutice,ia câte o linguriţă cu tinctură de
valeriană diluată cu apă,de trei ori pe zi şi seara,înainte de culcare.

Pune într-un borcan cu filet 20 de linguri de pulbere de rădăcină de valeriană de la plafar şi toarnă deasupra o jumătate de litru de alcool alimentar de 70 de grade. Lasă să stea două săptămâni într-un loc călduros,după care maceratul obţinut se filtrează şi se pune în sticle mici,închise la culoare.

EXTRAPONT:

Băile cu ceai din flori de tei reduc senzaţia de oboseală şi anxietatea. Se prepară astfel:o cană şi jumătate de flori de tei se lasă la infuzat într-un litru de apă,care se toarnă peste apa din cadă.

ESENŢE TĂMĂDUITOARE

Dacă vrei să dormi bine,parfumează aerul din cameră cu o esenţă realizată din ace de brad,petale de flori şi coji de fructe sau din plante puternic aromate precum menta,busuiocul sau cimbrişorul.