-Cum consumăm fructele şi legumele pentru a ne bucura de aroma şi de valoarea lor nutritivă?

Pentru a beneficia de toţi nutrienţii pe care natura ni-i oferă şi pentru a combate tendinţa de acidoză a organismului, recomandat să consumaţi aceste alimente crude şi nu preparate termic, deoarece în procesul de gătire/preparare termică, cei mai mulţi nutrienţi sunt distruşi (vitaminele sunt inactivate, iar mineralele trec în apa de fierbere). Pentru a le conserva şi a ne bucura de gusturile şi de aromele lor şi în afara sezonului, mai ales iarna, când suntem săraci în alimente proaspete, se recomandă îngheţarea lor în stare proaspătă. Conservarea alimentelor în sare sau oţet, adică murarea lor, nu este benefică pentru organism, fiind contraindicată hipertensivilor sau celor cu probleme gastrice.

-Ce alimente de vară ne taie senzaţia de foame?

Fructele, legumele, oleaginoasele şi verdeţurile, pe lângă substanţele nutritive valoroase, conţin fibrele care asigură o digestie optimă, dar ne oferă şi o senzaţie de saţietate pentru o lungă perioadă de timp.

Vom mânca puţin la intervale regulate, ne vom hidrata din belşug şi vom consuma cât mai multe fructe şi legume crude. Dar se recomandă şi supele uşoare, călduţe, de legume, avocado ce conţine fibre şi grăsimi sănătoase, limonade sau ceaiuri cu ghimbir care sunt răcoritoare şi asigură o digestie lină.

-Putem întreţine bronzul printr-o alimentaţie specifică?

Putem să ajutăm menţinerea unui bronz frumos şi prin hrană, consumând mai multe alimente de culoare roşie, portocalie sau galbenă ce conţin carotenoizi: morcovi, roşii, dovleac, ardei graşi, spanac, caise, piersici, pepene galben, dar şi condimente, precum turmericul.

-Ce mâncăm vara pentru a avea un ten sănătos şi frumos?

O alimentaţie sănătoasă ne poate ajuta să avem o piele intactă, frumoasă şi strălucitoare pe care bronzul se va vedea minunat. De asemenea, trebuie să ne hidratăm foarte bine în tot timpul anului, dar mai ales vara. Un corp deshidratat va avea o piele uscată, ridată, iar bronzul va face aceste probleme mai vizibile.

De ajutor în menţinerea unui ten tânăr, frumos şi luminos sunt şi verdeţurile care conţin vitamina C, clorofila ce împrospătează sângele şi asigură evacuarea toxinelor, dar şi antioxidanţi valoroşi. În acest sens, ne putem baza pe spanac şi pătrunjel.

Şi consumul moderat de ceai verde (una - două căni/zi) oferă un aport preţios de antioxidanţi care ne îmbunătăţesc funcţionarea întregului organism şi ne ajută şi la menţinerea unui ten frumos.

-Cât de importantă este hidratarea pe caniculă?

Pe timpul verii, hidratarea este şi mai importantă. Datorită temperaturilor ridicate, pierdem apă mai multă decât în celelalte anotimpuri, iar riscul deshidratării este mult mai mare. Este necesar să consumăm lichide pentru a reda organismului cantitatea de apă pierdută, apa de care are nevoie pentru o funcţionare bună. De asemenea, consumând lichide călduţe sau la temperatura camerei, nici reci şi nici fierbinţi, ajutăm organismul să se răcorească, fără a-l determina să facă un efort brusc. Ne putem hidrata consumând apă plată, sucuri de legume sau fructe şi ceaiuri călduţe de plante.

-Cum ar trebui să ne alcătuim meniul zilnic vara pentru a ne menţine silueta?

Pentru a ne menţine silueta, dar mai ales sănătatea, ar trebui să ţinem seama de câteva reguli în alcătuirea meniului zilnic, atât pe timpul verii, cât şi în restul anului.

Dacă ne referim strict la meniul de vară, acesta trebuie să fie variat, alcătuit din alimente uşoare: carne slabă, peşte, legume, fructe, verdeţuri, seminţe, cereale integrale. Cantitatea de hrană crudă ar trebui să fie mărită, mai ales că ne ajută şi anotimpul şi le putem găsi din belşug.

Pentru a asigura o cantitate de glucoză suficientă pentru a constitui combustibilul necesar pentru cel puţin jumătate de zi, ar fi indicat să consumăm la micul dejun fructe. Acestea sunt dulci, energizante, proaspete şi ne ajută să ne începem bine ziua. Putem să le consumăm ca atare sau combinate cu verdeţuri (spanac, salată, pătrunjel, varză kale, etc.) în smoothie-uri delicioase.

Masa de prânz şi cina ar trebui să conţină în mod obligatoriu o salată de orice fel, cât mai variată, cât mai frumos colorată şi neapărat din legume proaspete, crude, care să însoţească felul pricnipal pe care îl consumăm.

Vom evita să mâncăm până ne săturăm şi vom avea ultima masă în jurul orei 18.30, maximum 19.00 pentru a lăsa organismului suficient timp să se ocupe de digestie înainte de somn.

Interviu realizat cu Andreea Perchick, nutriţionist la Andreea`s Nutrition Center.

Sursă imagine: institut-diva.ch/fr