Atenţie! Acest fruct nu este recomandat diabeticilor, din cauza conţinutului ridicat de glucide.

Iată câte calorii au curmalele, în funcţie de gramaj:

Curmalele îmbunătăţesc digestia

O ceaşcă de curmale oferă organismului 12 grame de fibre, ceea ce înseamnă 48% din porţia zilnică necesară pentru funcţionarea optimă a organismului. Dintr-un studiu publicat în „British Journal of Nutrition” a reieşit faptul că, cei care au consumat 7  curmale, timp de 21 de zile, au prezentat îmbunătăţiri ale frecvenţei scaunelor. Ele funcţionează ca un laxativ natural, iar introducerea lor în alimentaţia zilnică tratează tulburările intestinale şi restabilesc nivelul florei intestinale.

Te ajută să slăbeşti

Curmalele te ajută şi să slăbeşti. Conţin fibre, ce menţin senzaţia de sătul pentru o lungă perioadă de timp şi împiedică creşterea nivelului de glucoză din sânge. Acestea conţin şi antioxidanţi, care ajută corpul să elimine toxinele şi cresc metabolismul.

Alungă depresia şi stresul

Curmalele conţin vitamina B6, care ajută corpul să producă serotonină şi noradrenalina, responsabile de sănăatea creierului. Serotonina îţi îmbunătăţeşte starea de spirit, iar noradrenalina combate stresul. Totodată, studiile au asociat lipsa vitaminei B6 din organism cu stresul. 

Citeşte AICI şi despre beneficiile mai puţin cunoscute ale curmalelor.

Îţi oferă energie

Curmalele sunt bogate în fibre, potasiu, magneziu, vitamine şi antioxidanţi, de aceea sunt gustări perfecte. Acestea îţi oferă energie graţie fructozei şi glucozei. Totodată, potrivit studiilor, acestea nu îţi dau doar un boost de energie, şi ajută şi organismul să-şi revină după activităţi obositoare sau exerciţii fizice. 

Protejează inima şi vasele de sânge

Cu un conţinut ridicat de potasiu, curmalele favorizează reglarea tensiunii arteriale, hipertensiunea fiind un factor important de risc pentru apariţia accidentelor vasculare cerebrale şi a infarctelor. Datorită aportului ridicat de fibre, curmalele au proprietatea de a normaliza nivelul colesterolului, contribuind astfel la păstrarea vaselor de sânge curate.

Reduc riscul de cancer la colon

Consumul de curmale te ajută să ai o digestie bună şi, totodată, asigură funcţionarea optimă a intestinului, împiedicând înmulţirea bacteriilor dăunătoare. Mai multe studii au demonstrat faptul că cei care consumă frecvent curmale prezintă un risc minor de îmbolnăvire a colonului, deoarece aceste fructe cresc nivelul bacteriilor bune din organism şi opresc creşterea celulelor care duc la cancerul de colon.

Sursă: brightside.me