Deseori, avem ceea ce ne trebuie, trebuie doar să prioritizăm lucrurile care contează. Ce poţi face pentru a te bucura mai mult de viaţă? Citeşte în continuare pentru a afla.

Depăşeşte anxietatea de a deţine controlul

În fiecare zi, pot apărea numeroase schimbări care nu sunt în controlul tău. Primul pas pentru a reduce din anxietate este să ai aşteptări realiste. Gândeşte-te la ce te aştepţi de la tine, de la cei din jur şi de la lume, în general. Dacă ai standarde nerealiste, poate că ar trebui să le cobori uşor. Gândeşte-te şi concentrează-ţi energia şi timpul asupra lucrurilor pe care le poţi controla.

În cazul în care nu ştii dacă ai aşteptări prea mari, vorbeşte cu un apropiat în care ai încredere pentru a-ţi oferi o perspectivă.

De asemenea, dacă nu este imperios să realizezi tu o sarcină, poţi ruga pe altcineva să o facă. Delegarea poate fi înspăimântătoare dacă eşti obişnuită să fii în control, însă, odată ce îţi dai seama că alţii sunt capabili să facă unele sarcini, vei fi mai relaxată şi nu te vei mai simţi obligată să le faci pe toate. De exemplu, poţi ruga copiii să spele vasele după masă sau poţi delega unele sarcini de lucru unui coleg.

Fii recunoscătoare

Este dificil să fii recunoscătoare şi tristă în acelaşi timp. Cercetătorii au descoperit că persoanele care sunt recunoscătoare pentru cine sunt şi ceea ce au deţin o stimă de sine mai bună, resimt mai puţine emoţii negative precum invidia şi au un risc mai mic de depresie.

Mai mult, persoanele recunoscătoare se preocupă de sănătate, fac mai mult sport, dorm mai bine şi au un nivel redus al hormonilor stresului.

Poţi începe un exerciţiu al recunoştinţei. Astfel, în fiecare zi poţi scrie pe o foaie de hârtie trei lucruri pentru care eşti recunoscătoare. Pot fi lucruri simple precum o ceaşcă de cafea, pisica simpatică sau o carte din care ai luat multe lucruri bune.

Planifică-ţi timp pentru a te relaxa

Dacă ne lăsăm măcar câteva minute în fiecare zi pentru a ne relaxa vom fi mai pregătiţi pentru a face faţă provocărilor. În loc să îţi iei liber când eşti copleşită de probleme, încearcă să iei lucrurile mai uşor zilnic, pentru a nu ajunge la stări de burnout.

Cum te poţi relaxa? Poţi alege să meditezi, să practici yoga, să bei o ceaşcă din ceaiul preferat, să asculţi muzică relaxantă sau să te uiţi la filmuleţe cu animale sau peisaje din natură.

Fii prezentă

Ideea de mindfulness a început să fie tot mai prezentă şi la noi. Acest lucru înseamnă că eşti prezentă şi conştientă de activităţile în care eşti implicată, fără a fi distrasă de gânduri, emoţii sau judecăţi. Atunci când trăieşti fiecare clipă devii calmă, concentrată şi fericită.

Pentru a practica mindfulness stai departe de lucrurile care îţi distrag atenţia. De exemplu, atunci când iei masa evită să faci alte activităţi în paralel. Fii atentă la fiecare muşcătură. Respiră adânc. Atunci când ieşi în parc observă cu atenţie ceea ce vezi şi sunetele pe care le auzi.

Odihneşte-te suficient şi fă sport

Există o legătură între somn şi activitatea fizică. Atunci când eşti odihnită şi plină de energie există şanse mai mari de a-ţi face timp şi pentru sport.

Pe lângă beneficii asupra sănătăţii, activitatea fizică stimulează producţia de oxitocină, un hormon care este produs şi atunci când zâmbim sau râdem. Este considerat „hormonul stării de bine”.

Sărbătoreşte micile victorii

În lumea modernă în care trăim, reţelele sociale ne fac să credem că viaţa înseamnă să păşim dintr-o experienţă extraordinară în alta.

Însă, viaţa înseamnă mai mult decât marile realizări; reprezintă mai ales momentele dintre acestea. Nu sărbători doar evenimentele majore, ci învaţă să te bucuri de fiecare pas al călătoriei.

Cultivă relaţiile pozitive

Relaţiile cu persoanele dragi sunt importante pentru o viaţă împlinită şi fericită. De fapt, cel mai mare studiu despre fericire a descoperit că persoanele care petreceau timp cu oamenii dragi erau mai fericiţi zilnic.

De aceea, este important să lucrezi la relaţiile cu familia şi prietenii. Întâlneşte-te cu ei, vorbeşte la telefon, foloseşte-te de tehnologie pentru a ţine legătura.

Încearcă lucruri noi

Experienţele noi, învăţarea şi descoperirea ne oferă motive să fim entuziasmaţi şi ne extind perspectiva asupra lumii. Gândeşte-te puţin. Ţi-ai dorit foarte mult să faci o anumită activitate sau să înveţi ceva nou? Este vreun loc pe care vrei să îl descoperi la pas? Fă o listă cu locurile pe care vrei să le vizitezi, activităţile pe care doreşti să le încerci, lucrurile pe care vrei să le înveţi.

Include atât lucruri majore, precum deschiderea unei afaceri, cât şi vizitarea unui muzeu pe care doreai de ceva timp să îl vezi dar nu ai avut timp. Începe cu lucrurile mărunte, bifează-le pe listă şi treci la următoarele.

Viaţa este mult mai frumoasă atunci când te bucuri de fiecare clipă. Aşa că fii recunoscătoare pentru lucrurile bune din viaţa ta, lasă-ţi măcar 10-15 minute pe zi cu tine, fă sport şi petrece timp alături de oamenii dragi.

Sursa foto: Shutterstock