Deşi sunt cunoscute în special pentru beneficiile pe care le aduce sistemului nervos, remediile din această plantă înlătură senzaţia de vomă, tratează insomnia şi palpitaţiile inimii. Iata in acest articol la ce este bună valeriana.

Folosită încă din cele mai vechi timpuri în Europa şi Asia,valeriana mai este cunoscută în popor sub numele de odolean,năvalnic sau guşa porumbelului. Planta creşte în special în zonele umbroase,pe malul apelor,dar şi în regiunile de deal şi de munte. Remediile au acţiunea neurosedativă,antidiareică,anticonvulsivă şi hipotensivă. Fitoterapeuţii recomandă leacurile şi pentru a calma spasmele musculare,a scăpa de viermii intestinali şi în tratamentul epilepsiei.

 

1. Valeriana beneficii - Infuzia de valeriana calmează nervozitatea

 

Stările de stres,de anxietate şi cele nervoase se pot trata cu ajutorul remediilor cu valeriană. Uleiul volatil şi acidul izovalerianic conţinute de plantă au un efect sedativ asupra sistemului nervos şi redau starea de bine. Leacurile sunt la fel de eficiente şi în caz de depresie. Prepară infuzia dintr-o linguriţă de plantă uscată la 100 ml de apă clocotită. Lasă vasul acoperit 8-10 minute,strecoară şi consumă câte două căni pe zi,din care una înainte de a merge la culcare. Pentru aceste probleme este recomandată şi pulberea obţinută prin măcinarea rădăcinii de valeriană (o poţi procura şi din magazinele naturiste). Ia de trei ori pe zi câte un vârf de cuţit de pulbere. Remediul se administrează până la reducerea simptomelor.     

 

2. Valeriana este de ajutor când renunţi la ţigări

 

Terapia cu plante medicinale,printre care se numără şi valeriana,este excelentă când vrei să renunţi la fumat. În perioada de sevraj,administrarea tincturii ajută la detoxificarea organismului de nicotină şi la calmarea stărilor de agitaţie. Prepară tinctura din 20 g de rădăcini de valeriană pe care le laşi la macerat timp de opt zile în 100 ml de alcool de 60-70 de grade. Ia câte 15-20 de picături (în jumătate de pahar de apă) de trei ori pe zi,ultima doză înainte de culcare. Tinctura poate fi găsită şi la magazinele cu produse naturiste. Urmează tratamentul până la dispariţia neplăcerilor specifice sevrajului.  

 

3. Valeriana beneficii - Valeriana te scapă de insomnie

 

Nu reuşeşti să adormi deşi eşti foarte obosită? Înainte de a apela la medicamentele din farmacii,încearcă remediile pe bază de valeriană. Pentru a mări acţiunea calmantă a plantei poţi prepara o infuzie cu mentă,muşeţel şi levănţică,câte o linguriţă din fiecare. Pune trei lunguriţe de valeriană,restul de plante şi adaugă 300 ml de apă fierbinte. Lasă vasul acoperit cel mult 10 minute,apoi filtrează şi bea câte trei căni pe zi,după mesele principale.

 

4. Sfatul specialistului

Ruxandra Constantina,medic specialist medicină de familie,apifitoterapie,Sanavit Consult

Valeriana beneficii - Remediile cu valeriană au efect calmant,de diminuare a stresului,de inducere a somnului,sub formă de ceaiuri călduţe,băute seara,cu 30 minute înainte de culcare.  Indicată este şi tinctura din această plantă:10-20 picături seara (diluate în apă);pulbere:o linguriţă rasă,cu puţina apă,cu 20 de minute înainte de culcare. Planta este utilă şi persoanelor care suferă de afecţiuni cardiace. Se ia câte un vârf de cuţit de pulbere de valeriană,de două-trei ori pe zi,30 de zile.