Toate aceste preparate conţin vitamina D care ajută si la combaterea infecţiilor respiratorii. Un experiment condus de profesorul Carlos Camargo de la Şcoala de Medicină Harvard, care a testat efectele vitaminei D pe circa 250 de copii, arată că cei care consumă acest tip de alimente au o imunitate mai mare. După o cură de câteva săptămâni, micuţii şi-au redus cu 50% riscurile de îmbolnăvire, scrie doctorulzilei.ro.

Citeşte şi: Avertisment pentru cei care ţin post. Care sunt alimentele care te pot îmbolnăvi

Medicii spun însă că iarna, mai mult ca în oricare alt anotimp, nu asimilăm o cantitate suficientă de vitamina D.

„Vitamina D se fabrică în piele sub acţiunea soarelui, aşa că este foarte indicat să vă expuneţi cel puţin faţa şi mâinile razelor în zilele de iarnă mai însorite.
Mâncărurile tradiţionale de Crăciun pot avea efecte nebănuite. Dacă facem asta de 2-3 ori pe săptămână, e perfect. Surse alimentare sunt lactatele, untul, peştele, dar şi produsele tradiţionale cu viscere caltaboş, lebăr, tobă”,
spune nutriţionistul Corina Zugravu, potrivit sursei citate.

Citeşte şi: Gheorghe Mencinicopschi spulberă mai multe mituri despre alimentaţie: "Untul şi slănina nu îngraşă!"

Nutriţionist: "Atenţie, nu consumaţi mâncăruri tradiţionale în exces!" 

40 de miligrame este doza zilnică recomandată de vitamina D pentru adulţi, iar 25 de miligrame, pentru copii, explică specialiştii în nutriţie, Tot ei mai spun că în general, în preajma Sărbătorilor, tendinţa de a consuma exagerat astfel de preparate anulează efectele lor benefice.