Nimeni nu îşi doreşte să treacă prin această problemă neplăcută! În această perioadă a anului, alimentele se pot altera mai rapid ca niciodată, iar germenii şi toxinele pot contamina mâncarea, chiar şi la tine acasă, mai ales dacă alimentele nu vor fi gătite corect. În general, toxiinfecţiile se manifestă atât la copii, cât şi la adulţi prin: vărsături, dureri de stomac, crampe abdominale, dureri de cap, vărsături, deshidratare sau diaree, însă aceste neplăceri pot fi evitate dacă respectăm câteva reguli. Iată 5 modalităţi simple şi utile!  

Nu te baza pe alimentele „prespălate‟

În general, dacă nu sunt spălate corespunzător, chiar şi salatele verzi prespălate pot provoca probleme digestive. Frunzele tăiate pot fi mai vulnerabile la apariţia bacteriilor, iar dacă nu sunt spălate cu atenţie se poate manifesta fenomenul numit „contaminare încrucişată‟ (o frunză se poate contamina de la alta ş.a.m.d.). Dacă vrei să fii sigur că salata ta este proaspătă şi sănătoasă, nu o ţine la frigider mai mult de 3-5 zile, iar înainte de utilizare spal-o bine şi şterge-o cu un prosop curat sau cu o cârpă curată.

Fereşte alimentele de zonele cu temperaturi ridicate

Bacteriile apar cu mai multă uşurinţă atunci când alimentele sunt depozitate în locuri cu temperaturi ridicate. Totodată, produsele perisabile reprezintă un pericol pentru sănătate atunci când sunt lăsate mai mult de două ore la temperatura camerei. Este important ca în perioada verii, atunci când faci cumpărături să nu depozitezi alimentele direct în portbagaj şi, dacă se poate, să le bagi într-o ladă frigorifică, care va menţine alimentele perisabile reci în drum spre casă.

Decongelează carnea în siguranţă