„Anxietatea, tristeţea / depresia şi oboseala sunt cele mai mari trei efecte negative, pe care le vedem asupra sănătăţii mintale”, spune Ross, care adaugă că: „Pe măsură ce pandemia evoluează, sănătatea mintală continuă să fie afectată şi vedem că expunerea prelungită cauzează o multitudine de probleme‟. „Anxietatea este alimentată de incertitudine, de lipsa sentimentului de control şi de ameninţarea, bruscă, ce vizează o serie de valori importante din viaţă", continuă Ross.

Schimbările rapide, neaşteptate, provocate de pandemie, au dus, de asemenea, la o serie de pierderi. „Pierderea este cel mai mare factor al depresiei şi această pandemie a dus la tot felul de pierderi: evenimente importante, conexiune cu familia, prietenii şi comunitatea, călătorii, oportunităţi, resurse financiare şi locuri de muncă”, explică specialistul.

Poţi gestiona afecţiunea şi îi poţi limita impactul asupra sănătăţii, dacă urmezi aceste cinci sfaturi:

Reflectă şi acceptă

Ia-ţi timp pentru a reflecta asupra modului în care te descurci în această perioadă. Dacă te simţi iritat, nerăbdător, furios sau suferi de oboseală, anxietate ori depresie, acceptă că toate aceste stări sunt normale şi de înţeles într-un moment atât de dificil. „Conştientizarea trebuie să fie piatra de temelie a oricărui set de instrumente de sănătate mintală. Trebuie să ne acordăm permisiunea de a recunoaşte că ceea ce simţim este 100% normal. Avem motive să fim obosiţi, trişti, speriaţi şi anxioşi, acestea sunt reacţii frecvente şi normale”, spune psihologul Justin Ross.