Omleta este cunoscută pentru faptul că este sursă importantă de proteine şi vitamine, care în organism se transformă în stimulenţi energici, însă numai cea cu legume. 

Dacă adăugăm în ea brânză, bacon sau cârnăciori, se transformă într-o masă greoaie care, în loc să ne ofere energie, ne obseşte şi mai mult. O asemenea combinaţie depăşeşte 1.000 de kilocalorii.

Ceea ce poate că nu ştiaţi dar patru felii de bacon prăjite au 168 de calorii, în timp ce o omletă din două ouă are 182 de calorii. De altfel, patru felii de bacon din anumite sortimente au aproape jumătate din aportul de sare recomandat zilnic unui adultă, adică 3 grame de sare din 6. Baconul, alături de celalalte mezeluri procesate industrial, au niveluri ridicate de nitraţi care pot declanşa dureri de cap la unele persoane.

În locul mezelurilor, adaugă în omletă legume şi verdeţuri. Poţi încerca omleta cu spanac sau omleta cu ciuperci, ambele extrem de savuroase şi de săţioase. Sau poţi adăuga lângă omletă o salată de rucola. 

Nu doar omleta este consumată greşit la micul-dejun. Cerealele din comerţ sunt şi ele la fel de periculoase. Sunt pline de zahăr, adică la suta de grame conţin cam două-trei linguri de zahăr. Cerealele colorate şi expandate din comerţ sunt procesate, au compuşi chimici şi deci proprietăţile sunt distruse şi de aceea au un preţ mic.

Iată ce alte alimentele consumate la micul dejun care te pot îngrăşa. Exclude-le din meniul tău!

 

Sursă: capital.ro