De azi ne putem bucura, atât cât permite legea, de o ieşire la terasă. Normele care trebuie respectate din 1 iunie, au fost publicate în Monitorul Oficial, însă unele dintre ele ridică semne de întrebare şi sunt considerate aberante, de către clienţi şi patroni.

Astfel, una dintre norme stipulează că, la terase, nu va fi permis accesul clienţilor cu simptome respiratorii. Iar aici se ridică o întrebare: cine va face acest "triaj": personalul terase, personal specializat?

Accesul clienţilor va fi permis cu rezervare anterioară, pentru a evita aglomeraţia şi a face mai uşoară o eventuală anchetă epidemiologică, în caz vă va fi nevoie. De aceea, patronii trebuie să aibă un registru de rezervări, cu date concrete ale clienţilor, pe baza cărora să se poată efectua o anchetă epidemiologică în cazul îmbolnăvirii unuia dintre clienţi. Aceste date ar putea presupune numele şi prenumele, precum şi adresa de domiciliu şi numărul de telefon, însă mulţi patroni cred că vor avea mari probleme să le colecteze, deoarece clienţii vor fi reticenţi.

La intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare trebuie să fie puse dispozitive cu substanţe dezinfectante pentru mâini.
La o masă pot sta maximum patru persoane, cu respectarea distanţei de 1,5 metri între persoane, cu excepţia membrilor aceleiaşi familii, care locuiesc împreună. Între scaunele de la mese alăturate  trebuie să existe o distanţă de minim 2 metri.

Nu se vor transfera meniuri, solniţe, oliviere, tacâmuri sau alte obiecte de la o masă la alta, acestea urmând să fie dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă. Totodată, este interzis consumul de alimente în picioare, pentru a se minimiza circulaţia clienţilor pe terasă. Personalul de servire trebuie să poarte măşti şi mănuşi.

Şi pe plajele concesionate vor fi reguli stricte: accesul  se va face cu rezervar, telefonică sau online, numărul de persoane va fi limitat, iar şezlongurile trebuie aşezate la o distanţă de 2 metri între ele.

Şezlongurile şi alte echipamente de pe plajă trebuie dezinfectate înainte de a fi folosite de alţi clienţi.