1. Ai o zi extrem de plină, cu numeroase lucruri de făcut în casă. Ca să ai spor, îţi cumperi o cutie cu bomboane de ciocolată.

a. Te răsfeţi cu una la cafeaua de dimineaţă, ca să începi ziua cu energie.

b. După ce termini treaba, te arunci pe canapea şi te înfrupţi din ele.

c. Mănânci câte una, printre treburi, şi le termini până la sfârşitul zilei.

 

2. Te întâlneşti cu o amică la o terasă, dar nu ţi-este foame, iar ei, da. Cum procedezi?

a. Comanzi ceva de băut şi te concentrezi pe conversaţie.

b. Ţi se face poftă văzând ce a comandat ea şi ceri şi tu ceva.

c. Te gândeşti că e nepoliticos să nu-i ţii companie şi comanzi ceva dulce.

 

3. Este după-amiază şi te simţi cam plictisită. Ce faci?

a. Îţi faci un ceai sau o cafea pentru un plus de energie.

b. Apelezi la o pungă de chipsuri şi nu te laşi până nu o termini.

c. Îţi cumperi acea îngheţată după care ai tânjit toată ziua.

 

4. Treci printr-o despărţire şi, în momentele de cădere, obişnuieşti să...

a. Vorbeşti cu o amică la telefon.

b. Mănânci ceva dulce.

c. Ieşi în oraş să mănânci ceva bun, cu cineva apropiat.

 

5. Tocmai ai terminat o masă copioasă de prânz, în compania prietenilor. Ce obişnuieşti să faci după aceea?

a. Îţi iei o jumătate de oră pentru siestă.

b. Treci la desert.

c. Le propui să mergeţi să vă luaţi şi o îngheţată.

 

6. Nu obişnuieşti să mănânci seara, dar iubitul tău, da. Ce faci în cazul acesta?

a. Nu îţi schimbi regulile alimentare pentru el.

b. Îi ţii companie la masă, în ciuda principiilor tale.

c. Îi propui să luaţi cina la o oră care să-ţi convină şi ţie.

 

Majoritatea A

Mănânci echilibrat

Dacă obişnuieşti să bei un vin bun după masă, ai poftă, din când în când, de ceva dulce. Iar dacă nu poţi viziona un film fără ceva de ronţăit nu înseamnă că mănânci pe fond nervos. Nu e ceva compulsiv sau care nu poate fi ţinut sub control, ci o mică plăcere vinovată pe care ţi-o faci din când în când. E important că nu găseşti refugiu în mâncare atunci când treci printr-o perioadă neplăcută, ci caută altfel de terapii, care nu se lasă cu multe kilograme în plus.

 

Majoritatea B

Mănânci pentru a te simţi mai bine

Atunci când dai iama în frigider, tu n-o faci pentru că ţi-e foame, ci pentru că alimentele tale preferate te scapă de stres sau te binedispun. Din păcate, aceste alimente care reuşeşc să-ţi imprime o stare de bine nu sunt şi cele mai sănătoase, dimpotrivă. În perioadele în care psihicul tău are de suferit, găseşti uşurare doar atunci când consumi produse de tip junk-food, completate de dulciuri. Trebuie să înţelegi că mâncatul pe fond nervos nu-ţi rezolvă problemele emoţionale, ba chiar te face să te simţi mai rău.

 

Majoritatea C

Mănânci când socializezi

Dacă unii dintre noi se pot întâlni cu prietenii doar la un pahar de suc sau de vin, ţie îţi place să împărtăşeşti şi o plăcere culinară cu o persoană dragă. „Hai să ne vedem la o pizza, la o prăjitură sau la o îngheţată!‟ Îţi sună cunoscut? Tu legi mâncatul de un act de socializare, ceea ce nu este neapărat rău. Dacă vrei să slăbeşti şi-ţi propui să urmezi un stil de viaţă sănătos, acest obicei îţi sabotează planul de a scăpa de kilograme. Încearcă să reduci ieşirile în locurile în care se serveşte mâncare!

FOTO Shutterstock.com