Odihnă insuficientă

Lipsa somnului poate face ravagii în corp. Cortizolul, unul dintre hormonii de stres joacă un rol extrem de important pentru sistemul nervos simpatic şi se reface în timpul somnului. Ca să poţi avea control asupra somnului încearcă să adormi şi să te trezeşti zilnic la aceeaşi oră, sa faci mişcare periodic, în special dimineaţa, evita cofeina după prânz şi deconectează-te de la televizor şi telefon cu 30 de minute înainte de ora culcării.

Dietă nesănătoasă

Cel mai comun exemplu în acest caz este insulina, un hormon secretat de pancreas ca reacţie la carbohidraţi. Aceştia cresc nivelul de glucoză din sânge, iar insulina îi ajută să scadă, permiţând glucozei să fie folosită pentru obţinerea energiei. Consumul de carbohidraţi pe o perioadă mai lungă de timp va duce la rezistenţă la insulină. Efectele pe termen scurt pot include durerile de cap, oboseala, senzaţia de foame şi privirea înceţoşată. Pe termen lung poate duce la distrugerea ţesuturilor şi a nervilor, la probleme cu vederea sau cu rinichii.

Stresul

Stresul are un impact direct asupra nivelului de cortizol din corp, deoarece este principalul hormon al stresului. Dacă te afli într-o perioadă mai grea a vieţii tale în care stresul va ajunge la cote maxime, efectul resimţit va fi foarte asemănător cu lipsa de somn. Consecinţele nu sunt deloc de neglijat, printre acestea numărându-se: anxietatea, depresia, oboseala şi acumularea kilogramelor.

Problemele cu tiroida

Parte a sistemului endocrin, glanda tiroidă secretă hormoni care îţi afectează dispoziţia, greutatea, metabolismul şi nivelul de energie. O glandă hiperactivă va avea ca rezultat scăderea în greutate, iritabilitate şi probleme de odihnă, în timp ce o glandă cu o activitate scăzută va duce la acumularea kilogramelor, oboseală cronică şi schimbări negative vizibile la nivelul părului şi la nivelul pielii.