Flatulenţă şi constipaţie

 

Bananeleconţin pectină,compus care accelerează digestia şi ajută la eliminarea toxinelor şi a metalelor grele din organism. În plus,activitatea lor ca probiotic stimulează intestinele. Toţi aceşti factori reduc flatulenţa,în timp ce bananele moi influenţează funcţionarea intestinelor şi acţionează ca un laxativ natural pentru constipaţie.

 

Stres

 

Stresul are un impact negativ asupra sănătăţii noastre. Acesta afectează metabolismul şi scade nivelul de potasiu din organism. Echilibrul poate fi restabilit în urma consumului de banane. Fructele au suficient potasiu pentru normalizarea bătăilor inimii,pentru a trimite oxigenul la creier şi pentru a reglementa cantitatea optimă de apă din organism.

 

Presiunea sângelui

 

Este cunoscut faptul că aportul ridicat de sodiu şi nivelul scăzut de potasiu în organism au un efect negativ asupra tensiunii arteriale. Din acest motiv,este important să avem o cantitate suficientă de potasiu în corp,mineral care se găseşte din abundenţă în banane. Este bine ca în fiecare dimineaţă să mănânci o banană. În felul acesta,se va menţine tensiunea arterială la limita ideală admisă.

 

Sindromul premenstrual

 

Bananele sunt bogate în vitamina B6,care are ca rol menţinerea nivelului de glucoză din sânge. O serie de studii au demonstrat eficacitatea acestei vitamine în sindromul premenstrual. Mai mult,vitamina B6 calmează durerile în abdomen şi piept şi îmbunătăţeşte starea de spirit.

 

Depresie

 

Triptofanul,un aminoacid prezent în mod natural în produsele alimentare,cum sunt bananele,stimuleaza secreţia de serotonină,hormonul fericirii. Doar o banană este suficientă pentru a creşte nivelul de serotonină.