Popularul ulei de somon este „detronat” de uleiul de krill. De ce? Ca şi aşa numitul ulei de peşte,cel de krill conţine lanţuri lungi de acizi graşi polinesaturaţi din familia omega 3,adică EPA-acid eicosapentanoic şi DHA-acid docosahexanoic.

Dar,spre deosebire de acizii graşi din „fratele” somon,acizii omega 3 din krill se prezintă,în principal,sub formă de fosfolipide– ceea ce,arată cercetările,reprezintă o formă bioactivă mai eficientă,ducând la o mai bună absorbţie a DHA la nivelul creierului. În plus,uleiul de krill conţine şi un antioxidant carotenoid foarte puternic,numit astaxantin,care împiedică oxidarea EPA şi DHA.

Înainte de a trece mai departe,trebuie să facem o precizare absolut necesară. Krill-ul este un crustaceu marin,asemănător crevetelui,dar mult mai mic,şi face parte din zooplancton – hrana zilnică a balenelor,pisicilor de mare,crabilor.

Revenind la proprietăţile curative ale uleiului de krill:un studiu american arată că un supliment zilnic de 300 mg din uleiul respectiv scade infamaţiile şi simptomele negative,la pacienţii cardiaci şi bolnavi de artrită. În plus,dozele de ulei administrate sunt mai mici ca cele din ulei de somon,necesare pentru a obţine un efect similar.

Alte beneficii ale produsului respectiv:creşte colesterolul bun şi scade concentraţia de trigliceride.