Renunţă la zahăr

Chiar dacă în reţeta pentru desertul preferat este trecută o anumită cantitate de zahăr, poţi folosi mai puţin şi astfel vei reduce valoarea energetică a preparatului final. Sau poţi miza pe îndulcitori, care au indicele glicemic foarte mic şi puterea de îndulcire mare. 

Îngheţata şi sorbeturile, ideale vara

Deşi e făcută din ingrediente calorice (zahăr, smântână, ciocolată etc), îngheţata are marele avantaj că primeşte foarte mult aer în timpul procesului de preparare, astfel că are un volum mare şi un gramaj relativ mic. Astfel, o îngheţată de 60-70 de grame are în jur de 200 de calorii, adică exact cât trebuie să aibă o gustare, dacă eşti la dietă. Sorbeturile de fructe sunt încă şi mai puţin calorice, dar la fel de gustoase. Asta pentru că ele conţin în mare parte doar fructe şi suc de fructe, cu foarte puţin zahăr adăugat. 

Iaurt în loc de smântână

Poţi prepara deserturi delicioase înlocuind smântâna grasă cu iaurtul, mai ales dacă foloseşti unul cremos, de tip grecesc. Aportul caloric din iaurt e de trei ori mai mic decât cel din smântână grasă. Îl poţi folosi la creme, îngheţate, salate de fructe.

Mai multe fructe

Zahărul din fructe, fructoza, se eliberează treptat în sânge şi astfel nivelul de insulină nu creşte brusc, aşa cum se întâmplă în cazul deserturilor preparate cu zahăr rafinat. Dacă alegi fructe dulci, cum sunt bananele bine coapte, strugurii sau perele, atunci poţi renunţa la o bună parte din zahărul indicat în reţete.