Printre modificările stilului de viaţă, se numără reducerea aportului de zahăr adăugat, hidratarea corespunzătoare, exerciţiile uşoare, somnul şi altele. 

Somnul

Ce legătură există între calitatea somnului şi sistemul imun? Într-un studiu efectuat pe 164 de adulţi sănătoşi, cei care au dormit mai puţin de şase ore în fiecare noapte au fost mai susceptibili să răcească decât cei care au dormit cel puţin şase ore. Odihna corespunzătoare îţi poate întări imunitatea în mod natural. De altfel, atunci când te îmbolnăveşti, poţi încerca să dormi mai mult pentru a-i permite corpului să lupte mai bine împotriva infecţiei. Dacă adulţii au nevoie între 7-9 ore de somn pe noapte, adolescenţii au nevoie de 8-10 ore, în timp ce copiii mici şi sugarii au nevoie de până la 14 ore, scrie Healthline.com

Citeşte şi Cât de mult putem supravieţui fără să dormim. Cum ne afectează lipsa somnului

Legumele şi fructele întregi

Alimentele de origine vegetală, cum sunt legumele, fructele, nucile, seminţele, leguminoasele sunt bogate în substanţe nutritive, fibre, antioxidanţi. Sunt benefice sănătăţii tale odată ce le consumi întregi. 

Grăsimile bune 

Grăsimile sănătoase, precum cele găsite în uleiul de măsline, peştele gras, nuci şi seminţe, pot creşte răspunsul imun al organismului în faţa agenţilor patogeni prin reducerea inflamaţiei cronice. Acizii graşi esenţiali Omega 3 şi 6 nu sunt produşi de organism, de aceea este nevoie să-i procuri din alimentaţie sau suplimente. În privinţa suplimentelor alimentare, este nevoie să ceri sfatul medicului tău înainte de administrare. 

Alimentele fermentate 

Sunt bogate în bacterii benefice numite probiotice. Tractul gastrointestinal şi imunitatea sunt interconectate, astfel că un consum de alimente fermentate, precum iaurtul, murăturile, chefirul, poate întări sistemul imunitar, protejându-l de inamicii dăunători. 

Reduce cantitatea de zahăr adăugat 

Consumul de zahăr adăugat şi de carbohidraţi rafinaţi poate favoriza apariţia obezităţii. Având în vedere că obezitatea, diabetul de tip 2 şi bolile de inimă pot slăbi sistemul imunitar, limitarea zahărului adăugat din produse este o parte importantă dintr-o dietă echilibrată. Pentru o persoană care consumă 2000 de calorii zilnic, limitarea aportului de zahăr adăugat ar trebui să însemne aproape 2 linguri (25 g) pe zi şi nu mai mult. 

Sportul 

Exerciţiul fizic moderat poate reduce inflamaţia, întărind astfel sistemul imunitar. Joggingul, ciclismul, mersul pe jos, înotul, drumeţiile sunt opţiuni excelente.

Hidratarea corespunzătoare 

Prevenirea deshidratării este importantă pentru sănătatea ta generală. De altfel, deshidratarea îţi poate provoca dureri de cap şi îţi poate afecta performanţa fizică, concentrarea, starea de spirit, digestia, funcţia inimii, a rinichilor. 

Citeşte şi: Ce se întâmplă în organismul nostru dacă bem prea multă apă

Sănătatea psihică şi emoţională 

Activităţile care te pot ajuta să-ţi gestionezi stresul includ meditaţia, exerciţiile fizice, jurnalul, yoga ş.a. De altfel, cursurile de dezvoltare personală îţi pot veni în ajutor. 

FOTO Shutterstock.com