Iată care sunt problemele comune ale părului:

1. Subţierea părului

În cazul în care tiroida,autoimunitatea şi hormonii sunt în parametri normali,subţierea părului ar putea şi un semnal că suferi de deficit de proteine,zinc sau seleniu. Deoarece zincul promovează reproducerea celulelor,creşterea ţesutului şi regenerarea,care nu au suficiente substanţe nutritive în corp,poate afecta capacitatea de creştere a firelor de păr. În mod similar,funcţiile de seleniu ca antioxidant,consolidarea sistemului imunitar şi de sprijin a capacităţii organismului să poată continua şi să funcţioneze în mod corespunzător,inclusiv creşterea părului.

Ce trebuie să mănânci:Alimentele bogate în zinc includ orice aliment de origine animală,fructele de mare,carnea de pasăre,carnea roşie şi crustaceele. Ouăle şi laptele cu conţinut de zinc,dar în cantităţi mai mici,şi nucile,seminţele şi legumele sunt surse bune pentru vegetarieni,deoarece toate sunt bogate în proteine.

2. Albirea părului

Părul care va albi prematur este,probabil,ataşat la un organism care suferă de deficit de vitamina B12. Începând cu un păr sănătos şi puternic,trebuie să te bazezi pe o aprovizionare constantă de sânge şi de oxigen,lucru care este crucial ca să se menţină un nivel optim de vitamina B,deoarece acestea sunt esenţiale pentru formarea hemoglobinei. Dacă vitamina B este în cantităţi  mici,este probabil că cantitatea de sânge şi de oxigen de aprovizionare nu este suficientă pentru regenerarea părului. 

Ce trebuie să mănânci:Alimentele bogate în vitamina B12 includ cochiliile,crustaceele,ficatul,carnea de vită şi miel,peştele cum este somonul,sardinele şi tonul,şi produse lactate,cum ar fi iaurtul şi laptele. Vegetarienii sunt foarte sensibili,deoarece cele mai frecvente surse de vitamine sunt în produsele de origine animală,astfel încât acestea ar trebui să ia suplimente,pentru a asigura nivelurile lor de vitamine din corp.

3. Îngrăşarea părului

Deoarece părul este fabricat în principal din proteine,este logic ca includerea acestora în dieta ta să te ajute la menţinerea creşterii sănătoase a părului şi să-i dea strălucire. Fără suficiente proteine şi fier în corp,e greu să controlezi părul care cade în mod natural. Doar asigură-te că proteina pe care o consumi nu este bogată în grăsimi:dietele bogate în grăsimi pot duce la o creştere a cantităţii de testosteron,care a fost legată de căderea părului.

Ce trebuie să mănânci:Alimente bogate în fier includ ficatul de vită,spanacul şi stridiile,consumul de alimente bogate în proteine,cum sunt peştele,carnea de pui,soia,alimente cu un conţinut scăzut de grăsime,ouă şi migdale.

4.Părul uscat

Cele mai frecvente cauze de păr uscat şi fragil sunt externe,cum suunt motivele medicale,la care ai putea dori să incluzi multe alimente grase în dieta ta. Dacă părul este uscat şi fragil la atingere,se poate pentru că pielea capului nu produce suficiente uleiuri naturale pentru a hidrata rădăcinile în care acestea cresc. Consumul de acizi graşi esenţiali,de care are nevoie organismul,dar nu poate produce pe cont propriu. Concentrează-te pe omega 3,care ajută circulaţia sângelui şi creşterea celulelor,şi ajută foliculii de păr să absoarbă nutrienţii mai bine,astfel încât acestea hidratatează şi fac firele să crească puternice.

Ce trebuie să mănânci:Încearcă alimente care conţin omega 3 cum sunt somonul,nuci,seminţele de chia şi cele de in. Aplică măşti de păr care sunt făcute din ulei de măsline,ulei de nucă de cocos sau de migdale. Părul devine mai moale şi mai mătăsos.