Căderea părului este o problemă frecventă cu care se confruntă atât femeile, cât şi bărbaţii. Alimentaţia, stresul, tulburările hormonale (sarcina, bolile tiroidiene, menopauza), dar şi îngrijirea excesivă afectează sănătatea podoabei capilare. În mod normal, o persoană pierde în fiecare zi între 50 şi 80 de fire de păr. La spălare şi la periere, numărul acestora poate fi mai mare. 

Alege un şampon blând

Dacă ai părul uscat, deshidratat şi fragil, optează pentru un şampon pe bază de ingrediente naturale, care ajută la regenerarea părului. Acesta trebuie asociat, obligatoriu, cu un balsam sau cu o cremă de păr. Alege produsele cu pH neutru, fără parabeni sau silicon. Poţi utiliza şi un şampon pentru bebeluşi, care are o compoziţie mai puţin agresivă cu firul de păr.

Ai grijă la produsele de îngrijire

Vopselele, spuma şi fixativul conţin numeroase chimicale care atacă şi slăbesc firul de păr. Renunţă la produsele agresive de îngrijire a părului sau înlocuieşte-le cu varianta mai blânde, pe cât posibil pe bază de ingrediente naturale.

Nu folosi uscătorul

De cele mai multe ori, din lipsă de timp, îţi usuci părul folosind föhnul. Mai ales vara, este recomandat să laşi părul să se usuce singur, fără să foloseşti uscătorul. Dacă, totuşi, este necesar, utilizează-l la o căldură moderată, respectând o distanţă faţă de păr de cel puţin 25 cm. Aranjează-l abia după ce s-a uscat, pentru a evita ruperea firelor. Şi folosirea regulată a ondulatorului sau a plăcii de îndreptat părul duce la fire mai uscate, mai subţiri şi mai fragile.

Foloseşte măşti cu uleiuri naturale

Dacă ai părul casant şi lipsit de strălucire, foloseşte măşti pe bază de uleiuri naturale. Astfel, poţi încerca măşti cu ulei de cocos, de avocado sau de măsline. Acestea hrănesc firul de păr de la rădăcină, lăsându-l sănătos şi hidratat.

Hrăneşte-te sănătos!

Una dintre cauzele frecvente care duc la căderea părului o reprezintă alimentaţia defectuoasă, precum şi consumul de produse sărace în vitamine şi minerale. Dieta slabă în proteine şi deficienţa de fier duc şi ele la pierderea firelor de păr. Pentru a menţine podoaba capilară sănătoasă, adaugă în meniul zilnic lactate, peşte, nuci, fructe uscate, ouă, spanac, seminţe.

Bine de ştiut!

Toamna şi primăvara părul cade în cantităţi mai mari, dar nu este nevoie să îţi faci griji, deoarece fenomenul durează aproximativ 6 săptămâni.