Cea mai mică mostră de ADN din istorie a dus la depistarea unui criminal şi la rezolvarea unui caz după 32 de ani

1 human skeleton 163715 1280 jpg jpeg

Folosind doar 0,12 nanograme de ADN, poliţiştii americani au descoprit ucigaşul unei fetiţe de 14 ani pe care-l căutau de peste 3 decenii.

În 1989, o persoană a atacat-o pe Stephanie Isaacson, o fetiţă în vârstă de 14 ani, în drum ce aceasta se îndrepta spre şcoala ei din Las Vegas, SUA, şi a ucis-o. Ucigaşul ei a lăsat în urmă prea puţine urme. Recent, folosind rămăşiţele a doar câteva celule umane, anchetatorii americani au soluţionat în cele din urmă cazul şi l-au numit pe Darren R. Marchand drept ucigaş.

„N-am crezut niciodată că vor rezolva cazul ei”

După ce a aflat într-un final cine se face răspunzător de moartea fetiţei ei, mama acesteia a declarat: „Mă bucur că au găsit ucigaşul fiicei mele. „N-am crezut niciodată că vor rezolva cazul ei”. Într-adevăr, cazul crimei lui Stephanie Isaacson n-a putut fi soluţionat în 32 de ani. În lipsa unor suspecţi şi a unor dovezi, a fost imposibilă găsirea asasinului. Aceasta până când un filantrop local s-a oferit să plătească pentru serviciile unei firme de secvenţiere a genomului.

Cel mai mic eşantion ADN folosit vreodată a dus la rezolvarea cazului

Poliţia din Las Vegas a predat dovezile ADN către un laborator din Texas. Treptat, acesta a început să construiască un profil genetic pe baza materialului seminal găsit pe cămaşa fetiţei. Cu toate acestea, nu au obţinut ceva concludent.

Mostra ADN a fost mai greu de detectat la locul crimei. Anchetatorii au găsit doar 0,12 nanograme de ADN. Experţii au fost însărcinaţi să găsească un ucigaş pe baza celui mai mic eşantion de ADN folosit vreodată. Cu toate acestea, după ce au lucrat timp de 7 luni, laboratorul a dat un nume. Darren R. Marchand a fost identificat ca ucigaşul lui Stephanie Isaacson.

„Accesarea unor informaţii dintr-o cantitate atât de mică de ADN îţi deschide oportunitatea de a ajuta la închiderea mai multor cazuri de nerezolvat”, a remarcat David Mittelman, director executiv al laboratorului Othram.

Ucigaşul s-a sinucis în anul 1995

Cu toate că Darren Marchand, ucigaşul lui Stephanie, se sinucisese în 1995, identificarea lui a pus capăt unei munci de zeci de ani pentru aflarea celui care a pus capăt vieţii fetiţei, în acea zi din anul 1989. Cu toate acestea, nu s-a descoperit motivul pentru a comis crima.

În acea după-amiază, tatăl fetei a devenit îngrijorat când ea nu s-a mai întors acasă ca de obicei. A telefonat la şcoală, la colegii şi prietenii ei şi, în cele din urmă, a contactat poliţia. În curând, trupul fetiţei a fost găsit la 25 de metri distanţă de drumul ei către şcoală. Leziunile de corpul ei indicau că fusese agresată sexual. Anchetatorii au căutat ucigaşul în toată ţara, cercetând suspecţi din statul Washington, Texas şi Ohio. Au încercat să folosească ADN-ul redus pe care l-au colectat la faţa locului, testându-l în 1998 şi 2007. În ciuda eforturilor depuse, cazul n-a putut fi rezolvat. A fost nevoie de o tehnologie ADN inovatoare şi de donaţia unui filantrop pentru a afla criminalul. Marchand avea într-adevăr un istoric de violenţă faţă de femei. În 1986, fusese arestat pentru strangularea unei tinere de 24 de ani, dar a fost liberat din cauza lipsei de dovezi. „ADN-ul lui din cazul tinerei de 24 de ani a fost comparat cu cel din cazul lui Stephanie şi s-au potrivit perfect”, a declarat poliţia din Las Vegas.

Totuşi, în ciuda faptului că dovezile ADN pot conduce la închiderea unor cazuri de crime, nu pot face întotdeauna dreptate, după cum a spus şi mama lui Stephanie Isaacson într-o declaraţie: „Este bine că a fost descoperit ucigaşul, dar nu i s-a făcut dreptate lui Stephanie. Nimic nu o va aduce vreodată pe fiica mea înapoi”.

Christina Applegate jpg