Păr bogat şi sănătos, chiar dacă îl coafezi zilnic

Începe cu o pauză

Lindsey Bordone, dermatolog la Centrul Medical al Universităţii Columbia din New York recomandă ca cel puţin două zile pe săptămână, eventual, în timpul weekendului să laşi părul să se relaxeze, fără să îl aranjezi şi să îl încarci prea mult. Spală părul cu un şampon cât mai natural. Clăteşte-l cu apă rece-călduţă, nu fierbinte, pentru că apa fierbinte distruge firele de păr şi le despică. Lasă-l apoi să se usuce şi să se aşeze singur fără să foloseşti foehnul şi fără să aplici spumă sau fixativ. Prinde-l într-o coadă simplă, astfel încât firul de păr să stea cât mai lejer.

Foloseşte produse de calitate

Calitatea produselor cu ajutorul cărora îţi îndrepţi părul, îl ondulezi sau îl perii influenţează în proporţie de 50% rezistenţa firului de păr. Cu cât îl expui mai des la căldură folosind diferite dispozitive, cu atât îl subţiezi mai mult. Din fericire, producătorii de astfel de instrumente pentru îngrijirea părului s-au adaptat acestei probleme şi au creat produse care scad riscul de deteriorare a firului de păr. Atunci când alegi să îţi cumperi o placă de păr sau o perie rotativă, urmăreşte tipul de înveliş pe care îl au la caracteristici. În momentul actual, pe piaţă există plăci şi perii acoperite cu metal, ceramică, turmalină sau teflon. Cele mai indicate materialele sunt ultimele două. De exemplu, unul dintre avantajele periei cu înveliş ceramic din turmalină este că eliberează ioni negativi care neutralizează electricitatea statică, iar firul de păr este mult mai protejat decât dacă ai folosi perii cu învelişul din metal.

Natural este cel mai bine

Fie că alegi să cumperi creme, măşti sau tratamente naturale deja făcute, fie că le prepari singură, acasă, căutând reţetele pe internet, oricum ar fi părul tău se va bucura de un răsfăţ binemeritat şi de un plus de sănătate prin aceste tratamente naturale. Uleiul din nucă de cocos, de argan, ricin sau avocado sunt cele mai recomandate şi pot fi aplicate mai ales pe vârfurile de păr pentru a preveni ruperea şi despicarea lor. Acizii graşi din aceste uleiuri oferă strălucire protejează, hidratează şi hrănesc părul tău oferindu-i strălucire, rezistenţă şi un aspect mătăsos foarte plăcut.

Include vitamine în alimentaţia ta

O dietă sănătoasă bazată pe fructe şi legume aduce rezultate frumoase nu doar în forma corpului tău, ci şi în calitatea firului de păr. De multe ori, problemele părului sunt determinate de lipsa vitaminelor şi a nutrienţilor din organism. Există trei elemente-cheie care ar trebui să existe în alimentaţia ta pentru a avea un păr sănătos: vitaminele, hidratarea corectă şi proteinele. Poţi preveni căderea părului dacă regimul tău alimentar este bogat în alimente care conţin vitaminele A, D, C şi E, B9 (acid folic) şi B7(biotina).

Frumuseţea părului tău este importantă. De aceea merită îngrijirea ta, atenţia şi să faci cât mai multe alegeri sănătoase!

Sursă foto: Shutterstock