Medicii atrag atenţia părinţilor să spele foarte bine coaja înainte de a tăia pepenele, căci bacteriile se pot lua pe lama cuţitului şi de pe aceasta, mai apoi, pe fruct în momentul tăierii şi pot provoca probleme la nivelul tractului, în special pentru copiii cu un sistem imunitar ceva mai scăzut.

"Coajă pepenelui galben poate fi infestată cu bacteria Salmonella, motiv pentru care este bine să spălaţi fructul sub jet abundent de apă, înainte să îl tăiaţi. Dacă îl consumaţi în stare proaspătă, nu adăugaţi zahăr sau ale ingrediente, dacă doriţi o gustare cu adevărat sănătoasă," potrivit specialiştilor.

Citeşte şi: Cura de vară cu porumb, pepene şi prune

Pepenele galben are cel mai mare conţinut de vitamina A

Cu un conţinut foarte mic de calorii şi de grăsimi saturate, pepenele galben este ideal pentru o cură de vitamine în anotimpul cald. Are cel mai mare conţinut de vitamina A, responsabilă pentru sănătatea pielii, a părului şi a unghiilor. Benficiile consumului acestui fruct sunt nenumărate, previne anemia, întăreşte sistemul imunitar şi oferă organismului un aport de vitamine ce vor şi inmagazinate în vasele de sânge.

"Pepenele galben conţine câţiva nutrienţii-cheie, cum ar fi acidul folic, vitamina A, vitamina C, carotenoizii şi potasiul, benefice organismului din toate punctele de vedere," spune nutriţionistul Carmen Tenescu pentru copilul.ro.

Citeşte şi: Nu ezita să mănânci porumb fiert. E un adevărat medicament de sezon!

Consumă-l ca atare sau în salate de fructe

Taie feliile de pepene galben şi cuburi şi adaugă-le în salatele de fructe, foloseşte-le la smoothie-uri sau lemonade sau pur şi simplu consumă-l ca atare. Atenţie, nu adăuga zahăr sau îndulcitori, căci astfel organismul nu va mai asimila toate vitaminele conţinute de fruct.

Îl poţi consuma la micul dejun, dacă obişnuieşti să-ţi începi ziua cu porţia de energie conţinută de fructe sau îţi poţi indulci iaurtul natural.